Opel zaprezentował prototyp kampera, Opla Zafira-e Crosscamp Flex zbudowanego w oparciu o Zafirę-e. Samochód ma trafić na rynek w 2023 roku, wyposażono go w baterię o pojemności 75 (69) kWh, dzięki której auto osiąga 322 jednostki WLTP zasięgu, do 275 kilometrów realnie w trybie mieszanym, około 190 kilometrów podczas jazdy autostradowej.
Opel Zafira-e Crosscamp Flex – co wiemy
Prototyp pojazdu zostanie pokazany podczas targów Caravan Salon w Duesseldorfie (Niemcy) w dniach od 26 sierpnia do 4 września 2022 roku. Technologicznie auto nie różni się szczególnie od Zafiry-e Life, również powstało na bazie platformy EMP2, największą zmianą może być pomocniczy akumulator 12 V o pojemności 95 Ah (1,1 kWh), który zasila oświetlenie, lodówkę oraz gniazdo USB, bo nawet wajcha do wyboru kierunku jazdy została po staremu (źródło).
Ale wyposażenie wnętrza aż kusi do wybrania się na wycieczkę: obydwa przednie fotele mogą zostać obrócone o 180 stopni, w środku jest aneks kuchenny i tylna kanapa mieszcząca dwie osoby. Dodatkowa dwójka zmieści się pod podnoszonym dachem, zatem wygodnie podróżować samochodem mogą w sumie cztery osoby.
Auto wyposażone jest w silnik o mocy 100 kW/136 KM napędzający przednie koła, maksymalna moc ładowania również wynosi 100 kW. Producent obiecuje uzupełnienie energii do 80 procent w 48 minut. Opel Crosscamp Flex ma dołączyć do starszych braci z silnikami Diesla w 2023 roku. Obok niego ma się pojawić Opel Zafira-e Crosscamp Lite, elektryczny miejski kamper.
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: spodziewamy się, że wspomniany „miejski” kamper będzie miał po prostu mniejszą baterię. I pomyśleliśmy sobie, że wraz ze zwiększaniem się pojemności baterii może powstać całkiem duża grupa wędrowców, którzy na stałe zamieszkają w kamperach. Nie zagrozi im zimno, bo do dyspozycji będą mieli baterię, na dachu pojawią się ogniwa fotowoltaiczne… Jedynym problemem może być dostęp do wody.