Norwegowie dosłownie ustawiają się w kolejkę po elektrycznego Hyundaia Konę, który ma zadebiutować w 2018 roku. W tej chwili na samochód czeka już 6 000 osób! Kona obiecuje duży zasięg na jednym ładowaniu, co oznacza, że w swoim segmencie nie będzie miała sobie równych.
Hyundai Kona Electric – dane techniczne, czyli dlaczego Norwegowie go pożądają
Spis treści
Elektryczna Kona to samochód segmentu C, czyli wielkości mniej więcej Nissana Leafa. Wiadomo już, że auto będzie dostępne w dwóch wariantach – z bateriami o pojemności 39,2 i 64,2 kilowatogodzin (kWh). Pierwszy, tańszy model, ma pozwalać na przejechanie około 180-220 kilometrów, natomiast 64 kWh umożliwią ponoć osiągnięcie zasięgu co najmniej 340 kilometrów (wczesne spekulacje).
> Ceny Hyundaia Kona Electric w Wielkiej Brytanii: od 145 tysięcy złotych [równowartość] za 39 kWh
Jeśli informacje o zasięgu okażą się prawdziwe, Hyundai Kona (2018) bez problemu rozprawi się z Nissanem Leafem (2018) 40 kWh i w tym segmencie będzie ustępował pola wyłącznie Oplowi Ampera-e / Boltowi.
Elektryczny Hyundai Kona CENA i dostawa
W Norwegii samochód ma kosztować od 300 tysięcy koron, co oznacza równowartość 136,5 tysiąca złotych. Już w podstawowej wersji auto ma być bogato wyposażone. Dla porównania: cena Nissana Leafa (2018) to 283 900 koron, czyli równowartości 129 tysięcy złotych.
Według deklaracji norweskiego dostawcy, pierwsze partie samochodów będą dostępne do odbioru już w pierwszym kwartale 2018 roku (stan na październik 2017). A to oznacza, że Kona staje się jeszcze bardziej konkurencyjny dla Nissana Leafa (2018).
Elektryczny Hyundai Kona – moc 204 KM, ładowanie 150 kW?!
Samochód ma mieć moc 204 koni mechanicznych (KM), co oznacza, że wariant elektryczny będzie mocniejszy niż wersja spalinowa i hybryda. Jednak najważniejsza jest inna technologia: Kona jako jedno z pierwszych aut na rynku ma pozwalać na ładowanie z mocą do 150 kilowatów. Oznacza to, że krótki postój na siku, hot-doga i kawę pozwalałby jego właścicielowi na uzupełnienie baterii od 0 do 80 procent.
> Jak ładuje się Hyundai Kona 64 kWh na szybkiej stacji ładowania [WIDEO]
|REKLAMA|
|/REKLAMA|