DS nie jest w Polsce szczególnie popularną marką, ale DS 3 Crossback E-Tense może to odmienić, przynajmniej w segmencie elektryków. Crossover segmentu B-SUV – a więc konkurujący bezpośrednio z Hyundaiem Kona Electric – dostępny będzie od 159 900 złotych. Hyundai ma mniejszą baterię, a mimo tego jest droższy.

Elektryczny DS 3 Crossback: cena startowa od 159 900 do 184 400 zł w zależności od wyposażenia

DS 3 Crossback E-Tense dostępny będzie w podstawowej cenie w wersji wyposażenia So Chic (pol. Bardzo Elegancki). Jeśli zechcemy bardziej agresywnego i sportowego wyglądu, producent podsunie nam wersję Performance Line+ startującą od 180 500 złotych. Najbogatsza edycja Grand Chic (pol. Niezwykle Szykowna) będzie rozpoczynać się od 184 400 złotych.

DS 3 Crossback E-Tense: specyfikacja i wyposażenie

DS 3 Crossback E-Tense to w rzeczywistości zespół bateryjno-napędowy Peugeota e-208 z innym wnętrzem oraz innym nadwoziem. Dlatego w samochodzie otrzymujemy baterię o pojemności 50 kWh (użyteczna: ~47 kWh), silnik o mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym 260 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h ma trwać 8,7 sekundy, producent obiecuje też 320 km WLTP, czyli około 270-300 km zasięgu realnego [obliczenia www.elektrowoz.pl].

DS obiecuje ładowanie samochodu z mocą maksymalną 100 kW przez złącze CCS – w tej chwili mamy w Polsce kilka takich stacji ładowania. Kwestia wbudowanej ładowarki jest do wyjaśnienia. Standardowym wyposażeniem są czujniki parkowania, asystent pasa ruchu czy system rozpoznawania znaków drogowych.

DS 3 Crossback vs Hyundai Kona Electric czy Opel Corsa-e?

Producent mówi o samochodzie jako o „SUV-ie”, ale w tym segmencie wymiary „SUV-ów” i hatchbacków się często przenikają. Dlatego nabywcy DS 3 Crossback E-Tense powinni przyglądać się także:

  • BMW i3 (segment B),
  • Renault Zoe (segment B),
  • Oplu Corsa-e (segment B),
  • Peugeotowi e-208 (segment B),
  • Peugeotowi e-2008 (segment B-SUV),
  • Hyundaiowi Kona Electric (segment B-SUV).

Wyjątkowo ciekawa może być konkurencja z tym ostatnim modelem. Cena Hyundaia Kona Electric 39,2 kWh startuje w Polsce od 165 900 złotych – auto jest więc droższe o kilka tysięcy złotych mimo mniejszej baterii i nieco mniejszego zasięgu na jednym ładowaniu.

> Aktualne ceny samochodów elektrycznych: Smart znikł, najtańszy jest VW e-Up od 96 290 zł [październik 2019]

Z drugiej strony DS 3 jest autem niezbyt przystępnym cenowo, jeśli wziąć pod uwagę, że Opel Corsa-e rozpoczyna się poniżej 125 tysięcy złotych, a starsze wersje Renault Zoe dostępne są za nieco ponad 100 tysięcy złotych:

> Otomoto: Renault Zoe ZE 40 coraz tańszy. W Warszawie od 107,5 tys. złotych – czyżby nadchodziła przecena?

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4]