Portal Automotive News Europe dowiedział się, że amerykański dealerzy na zamkniętym spotkaniu zobaczyli elektryczne wersje Mercedesa CLA i GLC, które powinny trafić do sprzedaży w 2024 roku. Samochody mają konkurować z Teslą Model 3 i Y, CLA zaoferuje rzekomo 400 mil / 640 kilometrów zasięgu, GLC ma pokonywać 300 mil / 480 kilometrów na jednym ładowaniu. Ten ostatni model zastąpi na rynku Mercedesa EQC, model bardzo komfortowy, ale niezbyt ekonomiczny.

Elektryczny Mercedes CLA, elektryczny Mercedes GLC

Spalinowe wersje CLA i GLC wyglądają tak, jak na zdjęciach poniżej, przy czym w drugim przypadku zamieściliśmy fotografię GLC Coupe:

CLA to model segmentu C (4,69 metra długości, ale tylko 2,73 m rozstawu osi, podczas gdy VW ID.3 ma 2,77 m), dlatego na obecnym etapie konkurowałby bardziej z BMW i4 niż z Teslą Model 3. Z drugiej strony: z nieoficjalnych informacji wynika, że auto ma być „większe i szczuplejsze” niż wersja spalinowa, ponieważ powstanie na platformie MMA zaprojektowanej z myślą „przede wszystkim o napędach elektrycznych”. Z innych przecieków wynikało, że nowy samochód /Mercedes CLQ?/ będzie produkcyjną wersją ultraoszczędnego koncepcyjnego EQXX.

GLC Coupe to już pełnoprawny segment D-SUV, na rynku ma zastąpić Mercedesa EQC. Na temat jego platformy niewiele wiadomo, w prezentacji wspomniano tylko ponoć o zasięgu równym 300 milom / 480 kilometrom. Dodajmy, że w tym segmencie Mercedes oprócz EQC ma też EQB, kanciastego, ale przestronnego SUV-a dostępnego opcjonalnie z 7 miejscami w kabinie.

Nie jest jasne, czy nowe elektryki zyskają nazwy z linii EQ. Media spekulują, że nie, choćby dlatego, że spora część oznaczeń została już wykorzystana. Niewykluczone zatem, że do symboli zostanie dołożone dodatkowe „Q”, na przykład CLA -> CLQ lub CLAQ, GLC -> GLCQ, lub inne nośne marketingowo słowo („Electric” byłoby doskonałe 🙂 ).

Z cytowanych komentarzy wynika, że Mercedes uznaje samochody elektryczne za przyszłość, nie zapomina wszak o spalinowej teraźniejszości. Pojazdy ze starymi napędami mają pomagać w osiągnięciu „rentowności i wolumenu sprzedaży jeszcze przez jakiś czas”, dlatego na prezentacji pojawiła się też nowa E-klasa oraz AMG SL 43.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]