Zgodnie z informacjami zdobytymi przez portal Autonews, Volvo do końca roku zaprezentuje elektryczne XC40. Sprzedaż samochodu ma się rozpocząć – chyba już do tego przywykliśmy – w 2020 roku. Czyli wtedy, gdy zaczynają obowiązywać ostrzejsze normy emisji…
Volvo XC40 Electric – czego się spodziewamy?
Jeszcze w 2017 roku Volvo zapowiedziało, że w połowie przyszłej dekady samochody elektryczne będą stanowiły połowę sprzedawanych aut producenta. Firma zebrała za to duże oklaski i temat… ucichł. Dopiero w lutym bieżącego roku firma-córka Volvo, Polestar, pokazała model Polestar 2, który do produkcji ma wejść w 2020 roku.
Teraz dowiadujemy się, że do końca roku zobaczymy jeszcze jedno auto: elektryczne Volvo XC40 (źródło). Biorąc pod uwagę, że samochód zostanie prawdopodobnie zbudowany na bazie rozwiązań z Polestara 2, spodziewamy się baterii o pojemności co najmniej 60 kWh i co najmniej jednego silnika elektrycznego o mocy 120-150 kW (163-204 KM).
Kadr z prezentacji Polestara 2. Volvo XC40 wykorzysta dokładnie te same rozwiązania, ale może być nieco słabsze i bardziej przystępne cenowo niż Polestar 2 (c) Polestar
Zasięgu możemy się tylko domyślać: Volvo z pewnością nie chce odstawać od konkurencji, dlatego 300-400 kilometrów przebiegu na jednym ładowaniu (330-450 km WLTP) będzie prawdopodobnie standardem.
Samochód powstanie na platformie CMA, która zostanie również wykorzystana w samochodach Lynk&Co. W 2018 roku Volvo XC40 było drugim najlepiej sprzedającym się autem Volvo na świecie. Pierwsze miejsce zajęło XC60.
> Volvo zwiększa zasięg w hybrydach T6 i T8 Twin Engine, zapowiada T5 i T4 oraz wprowadza serię B
Zdjęcie otwierające: Volvo XC40 Plug-in Hybrid, czyli T5 Twin Engine (c) Volvo