Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Elektryczne Volvo dostępne tylko online. Najpóźniej do 2030 roku oferta bez modeli spalinowych

Volvo poinformowało, że do 2030 roku chce stać się marką oferującą auta czysto elektryczne. Oraz że planuje kompletnie zmienić obecny model sprzedażowy na oferowanie samochodów wyłącznie online w postaci czy to samodzielnych pojazdów, czy też rozszerzonych pakietów obejmujących m.in. ubezpieczenia.

Idzie nowe w dystrybucji. Mniej pośredników to, miejmy nadzieję, niższe ceny

Volvo zapowiada, że podąża tam, gdzie może spotkać się ze swoimi klientami, dlatego decyduje się na zmianę modelu sprzedażowego. Aktualnie producent ma w ofercie pół samochodu elektrycznego – Volvo XC40 Recharge P8 jest dostępne tylko w wybranych krajach – ale w nadchodzących latach chce wprowadzić na rynek nową rodzinę modeli. Pierwszy z nich (po XC40) może zostać pokazany jeszcze w tym roku.

Do 2030 roku firma chce stać się marką oferującą wyłącznie modele czysto elektryczne (ang. fully electric car company). Będą one dostępne tylko online (=koniec salonów jako takich), oferta ma zostać uproszczona, a polityka cenowa stać się transparentna, bez konieczności negocjacji (targowania się), z możliwością zamawiania i szybkiego odbioru prekonfigurowanych aut.

Samochody będą oferowane pod jedną usługą-marką o nazwie Care by Volvo, w ramach której dostępne będą również pakiety [rozszerzonej] gwarancji, ładowania czy ubezpieczenia. Ten ruch to zdecydowany krok w kierunku wyznaczonym przez Teslę, a naśladowanym już przez Volkswagena w linii aut opartych na platformie MEB i zapowiadanym lub wdrażanym przez inne marki.

Zmianę strategi widać też w działaniu polskiego oddziału Volvo, które zdecydowało się na online’owe przedstawienie elektrycznego Volvo XC40 Recharge P8. I choć staramy się chronić Czytelników przed marketingiem i spamem reklamowym, poniższy film zamieszczamy jako przykład rozpoczynającej się rewolucji całkowicie zmieniającej sposób dystrybucji aut:

Ta rewolucja zostanie też oficjalnie zapowiedziana dziś, we wtorek, 2 marca, o godzinie 14.30 czasu polskiego TUTAJ.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: kupowanie samochodu w salonie zawsze powodowało u nas rozstrój żołądka ze względu na konieczność negocjacji. Tesla pokazała, że można cały proces zorganizować online i dać jedną cenę wszystkim. Cieszymy się, że inni producenci również idą tą drogą.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version