BMWBlog twierdzi, że w 2022 roku trafi do sprzedaży całkowicie elektryczne BMW serii 7 noszące oznaczenie i7. Samochód ma mieć akumulatory o pojemnościach od 80 do 120 kWh i kilkaset kilometrów zasięgu. Według producenta „normą [w tych czasach] będzie co najmniej 600 kilometrów”.

BMW i7 obok BMW i3, i4, iX3, iNEXT, …

Informacje o elektrycznym BMW i7 to tylko plotki, ale dobrze pasują do tego, co obserwujemy właśnie na rynku motoryzacyjnym: każdy z producentów intensywnie pracuje nad tym, by mieć w ofercie jak najszersze spektrum samochodów elektrycznych lub co najmniej zelektryfikowanych.

Według BMWBlog i7 będzie autem czysto elektrycznym z baterią o pojemności od 80 do 120 kWh, co powinno dać mu realnie od niecałych 400 do grubo ponad 500 kilometrów zasięgu (uwzględniając rozmiary auta). BMW ma podkreślać, że „normą będzie co najmniej 600 kilometrów” według procedury WLTP, co przekładałoby się na około 500 kilometrów zasięgu realnego. Czyli pasuje.

Samochód powstanie na platformie CLAR, a więc z tej samej linii montażowej będą zjeżdżały auta elektryczne, hybrydy plug-in i modele czysto spalinowe. Według BMWBlog BMW i7 będzie miał co najmniej 500 KM mocy i prawdopodobnie wykorzysta napęd eDrive 5. generacji.

Do 2025 roku BMW chce mieć łącznie 12 modeli aut czysto elektrycznych. BMW i7 dołączy zatem do BMW iX3, i4, iNext oraz innych aut, o których na razie tylko się spekuluje.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]