Elektryczny samochód terenowy Bollinger B1 zapowiadany był początkowo z bateriami 60 i 100 kilowatogodzin (kWh). Teraz projektanci auta zadeklarowali, że bateria Bollingera B1 będzie miała aż 120 kWh. Żeby jednak auto trafiło do produkcji, potrzebny będzie partner z rozbudowaną linią produkcyjną.
Bollinger B1 – elektryczny eksplorator bezdroży
Spis treści
Bollinger B1 jest samochodem terenowym z prawdziwego zdarzenia. Napęd na obie osie i prześwit zawieszenia wynoszący od 25 do 51 centymetrów pozwala mu na poruszanie się nawet w trudnym terenie. Samochód waży 2,27 tony i może przewieźć drugie tyle.
Dzięki baterii potrafiącej przechować do 120 kWh energii, elektryczna terenówka ma przejeżdżać do 320+ kilometrów (200 mil) na jednym ładowaniu.
> Ile na jednym ładowaniu przejeżdżają samochody elektryczne dostępne w Polsce? [WYKRES]
Nazwa i wygląd samochodu sugerują, że może chodzić o pojazd przeznaczony do zastosowań wojskowych. W rzeczywistości jednak pomysłodawca Bollingera (o takim właśnie nazwisku) potrzebował auta nadającego się zarówno do prac na farmie, jak i do wyjazdu na bezdroża. Albo drogi.
Podczas oficjalnej premiery Bollinger B1 został ciepło przyjęty. I jeśli dobrze się nad tym zastanowić, samochód może stać się niespodziewanym konkurentem dla Tesli Pickup. Groźnym, bo… gotowym.
> Cennik Greenway OFICJALNIE: 2,29 lub 1,89 zł / 1 kWh CHAdeMO i Combo 2 oraz 1,49 lub 1,19 zł / 1 kWh Type 2
|REKLAMA|
|/REKLAMA|