Nowa Kia Soul (2020) zadebiutuje w Europie pod nazwą Kia e-Soul. Dostępna będzie w wariancie z baterią 39,2 oraz 64 kWh, tak jak Hyundai Kona Electric i Kia e-Niro. Zasięg e-Soul 64 kWh ma wynieść 452 kilometry WLTP, co przełoży się na 391 kilometrów zasięgu realnego przy normalnej jeździe w dobrych warunkach.

Nowa Kia e-Soul (2020) – intrygujący elektryk z doskonałymi parametrami

Kia e-Soul to crossover segmentu B-SUV, czyli bezpośrednia konkurencja Hyundaia Kona Electric. Oczywiście „bezpośrednia konkurencja” wyłącznie na papierze, ponieważ samochód jest przykładem znacznie bardziej odważnego wzornictwa, które, co tu kryć, nie wszystkim musi się spodobać.

Dane techniczne Kii e-Soul też są bardzo podobne:

  • Kia e-Soul 39,2 kWh:
    • moc 100 kW (136 KM), moment obrotowy 395 Nm,
    • średnie zużycie energii WLTP 14,5 kWh/100 km,
    • zasięg WLTP 277 kilometrów, zasięg realny około 240-250 kilometrów,
  • Kia e-Soul 64 kWh:
    • moc 150 kW (204 KM), moment obrotowy 395 Nm,
    • średnie zużycie energii WLTP 15,7 kWh/100 km,
    • zasięg WLTP 452 km*, zasięg realny 391 kilometrów,
    • przyspieszenie 7,6 sekundy (źródło).

*) zasięg realny podajemy na podstawie procedury EPA, ponieważ jest on bliżej prawdy niż wyniki uzyskiwane z wykorzystaniem WLTP. Liczby WLTP odpowiadają zasięgowi realnemu tylko w mieście przy spokojnej jeździe.

Kia chwali się, że zastosowane ogniwa posiadają gęstość energii wynoszącą 0,25 kWh/kg, czyli o 25 procent lepszą niż w modelu Soul EV (2019). Wariant 39,2 kWh ma być o 30 procent, a wariant 64 kWh – o 24 procent „bardziej efektywny energetycznie niż obecny lider sprzedaży w Europie”. To prztyczek w nos Nissana Leafa:

> Wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych 2018 w Europie: Nissan Leaf liderem

Nowa elektryczna Kia wyposażona jest w złącze ładowania CCS, ale nie podano obsługiwanej przez nie mocy – producent obiecuje jedynie, że obydwa warianty naładują się od 20 do 80 procent w 42 minuty. Samochód trafi do sprzedaży na wybranych europejskich rynkach pod koniec pierwszego kwartału 2019 roku. Czyli praktycznie lada moment.

Ceny nie są jeszcze znane, ale spodziewamy się równowartości około 150-160 tysięcy złotych za wariant 39,2 kWh oraz 170-180 tysięcy złotych za wersję 64 kWh.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: