Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

ElectroMobility Poland otrzyma 250 milionów złotych dofinansowania ze Skarbu Państwa. Platforma w tym roku

ElectroMobility Poland, firma zajmująca się projektem Polskiego Samochodu Elektrycznego „Izera”, zostanie dokapitalizowana kwotą 250 milionów złotych i tym samym przejdzie pod władanie Skarbu Państwa. Pieniądze – po nieco ponad 6,5 złotego od każdego z nas – pozwolą startupowi na przygotowanie się m.in. do budowy fabryki aut elektrycznych w Jaworznie.

Zastrzyk gotówki dla ElectroMobility Poland

Umowę o dofinansowaniu podpisano w czwartek, 29 lipca 2021 roku, informuje Rzeczpospolita. Od momentu powstania ElectroMobility Poland wydano zaledwie 53 miliony złotych, ale teraz potrzeby są znacznie większe, 250 milionów złotych ma zostać zagospodarowane w ciągu ośmiu miesięcy. Pieniądze będą wykorzystane do stworzenia projektu fabryki, dalszej współpracy z integratorem oraz podpisania umowy z dostawcą platformy.

Budowa fabryki ma wystartować za nieco ponad rok, w III-IV kwartale 2022 roku, teren ma zostać przygotowany wcześniej, ale najpierw miasto Jaworzno musi porozumieć się z Lasami Państwowymi. Potwierdza to sugestie – to już wniosek redakcji www.elektrowoz.pl – że tereny przekazano ElectroMobility Poland bez szczególnej wiary w powodzenie biznesowe projektu Polskiego Samochodu Elektrycznego „Izera”, skoro inicjatywa potrzebowała działań na szczeblu rządowym i tzw. ustawy lexIzera pozwalającej na szybkie przekształcanie terenów zielonych w przemysłowe.

Negocjacje z dostawcą platformy do samochodu mają się rozpocząć pod koniec września bieżącego roku, wyboru już dokonano. Umowa ma być podpisana do końca roku, współpraca z integratorem rozpocznie się w styczniu. Jak mówi Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland, „jest wielu chętnych do udziału w projekcie [budowy samochodu]”.

Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland (w środku) podczas podpisania memorandum o budowie fabryki Polskiego Samochodu Elektrycznego „Izera” w Jaworznie (c) ElectroMoblity Poland

On sam wydaje się mieć bardzo dobrze przemyślaną strategię postępowania: opiera się na jakości, chce budować dobry wizerunek marki „Izera” i zaproponować klientom korzystne finansowanie „niekoniecznie za gotówkę”. Wybudowanie fabryki i uruchomienie seryjnej produkcji ma kosztować około 4-5 miliardów złotych, więc obecne dofinansowanie to kropla w morzu potrzeb, ledwie 5 procent niezbędnych środków.

Pierwszy produkowany wariant Polskiego Samochodu Elektrycznego „Izera” ma być hatchbackiem segmentu C (czerwony). Auto będzie dysponowało bateriami o pojemnościach 40 i 60 kWh, choć biorąc pod uwagę moment startu sprzedaży samochodu (rok 2024), wartości te mogą zostać zrewidowane.

Warto przeczytać: Prezes ElectroMobility Poland: 250 mln złotych ma przyspieszyć budowę fabryki polskiego e-auta

Zdjęcie otwierające: ilustracyjne, minister klimatu i środowiska Michał Kurtyka podpisuje memorandum o zlokalizowaniu fabryki ElectroMobility Poland w Jaworznie (c) ElectroMobility Poland

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Exit mobile version