Niemiecki ADAC opublikował ekotest samochodów. Po uwzględnieniu zanieczyszczenia środowiska i emisji dwutlenku węgla, pierwsze miejsce zdobył Hyundai Ioniq Electric, drugi był VW e-Golf, trzecia Toyota Prius Plug-in. Opel Ampera E i Renault Zoe przyjechały na czwartym i piątym miejscu.
Ekologiczny ranking ADAC
Czołówka wydaje się zrozumiała, pojawił się w niej najbardziej ekonomiczny samochód na świecie (Ioniq Electric) oraz – co jest prawem układającego ranking – samochód niemiecki (e-Golf). Ogólnie hybrydy plug-in okazały się dla testerów „rozczarowujące”, z jednym wszak wyjątkiem: Toyoty Prius Plug-in, która zajęła trzecią pozycję.
Przegrały z nią nawet mały elektryczny Renault Zoe oraz równie elektryczny Opel Ampera E, ponieważ zużyta przez nie moc i spowodowana przez nią emisja dwutlenku węgla z elektrowni okazała się wyższa niż emisja samochodu spalinowego.
> BMW: 90 procent właścicieli i3 nie chce wracać do samochodów spalinowych
Dalsza część rankingu wygląda jeszcze dziwniej: Tesla Model X przegrywa z Audi A4 g-tron na gaz ziemny, natomiast w zestawieniu „przeoczono” Tesla Model S.
Pierwszym spalinowym samochodem w zestawieniu było Suzuki Ignis 1.2 SHVS, tuż za nią dojechała benzynowa Toyota Yaris 1.5. Pierwsza stara hybryda, Toyota C-HR 1.8, pojawiła się na dziesiątym miejscu. Tuż za nią znalazła się kolejna stara hybryda, czyli Toyota Prius+.
Ranking najbardziej ekologicznych samochodów ADAC znajduje się tutaj. Ilustracja na otwarciu (c) ADAC
|REKLAMA|
|/REKLAMA|