Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Edison Motors chce przejąć SsangYonga i zrobić z niego markę czysto elektryczną. Czesia pierwszą celebrytką w elektryku?

Południowokoreańska firma Edison Motors ogłosiła chęć przejęcia SsangYonga i uczynienia z niego marki czysto elektrycznej. Gdyby do tego doszło, Anna Powierza – znana jako Czesia z „Klanu”  – która promowała samochody SsangYonga, mogłaby się stać pierwszą polską celebrytką jeżdżącą w ramach kontraktu elektrykiem. Oczywiście pod warunkiem, że znowu zostałaby ambasadorką marki.

Edison Motors z wielkimi planami dotyczącymi SsangYonga

Edison Motors to firma pokroju polskiego Ursus Busa, wytwarza autobusy z różnymi rodzajami napędów, od reorganizacji oferuje też niewielkie samochody dostawcze. W przeszłości – tutaj podobieństwa do polskiego odpowiednika się kończą – oskarżano ją o ujawnienie południowokoreańskich technologii firmom chińskim.

Hala montażowa Edison Motors (c) Edison Motors

Przedsiębiorstwo ogłosiło chęć przejęcia SsangYonga z wykorzystaniem wsparcia Koreańskiego Banku Rozwoju lub pieniędzy pochodzących ze źródeł zewnętrznych, informuje południowokoreański The Elec. Po niedawnym wchłonięciu firmy Semisysco Edison Motors chciałoby uczynić z SsangYonga masowego dostawcę aut. Sposób na ożywienie marki jest prosty: firma musiałaby osiągnąć sprzedaż wynoszącą 200 000 aut rocznie za rok do dwóch lat. Do 2025 roku musi być to już 300 000 samochodów wyjeżdżających z fabryki każdego roku.

Dzięki technologii Edison Motors podupadający producent mógłby w prosty sposób skonwertować istniejące modele spalinowe na auta elektryczne (by docelowo pozbyć się tych pierwszych?). W 2022 roku miałoby to być 10 [modeli?] samochodów, w 2025 roku już 25, a w 2030 – aż 30. Na koniec dekady przychody ze sprzedaży powinny wynosić 10 bilionów wonów południowokoreańskich, równowartość 34 miliardów złotych (źródło).

To nie koniec: producent autobusów rozwija technologię jazdy (pół)autonomicznej w spółkach-córkach Edison AI i Edison Tech, niewykluczone, że chciałby ją zaimplementować w nowej generacji pojazdów. Transakcja przejęcia SsangYonga ma zostać sfinalizowana w styczniu-lutym 2022 roku, o ile tylko Edison Motors zdoła zebrać na nią pieniądze.

Aktualizacja 2021/10/25, godz. 13.43: od Pawła Kuskowskiego, agencji PR działającej w imieniu SsangYong Polska, otrzymaliśmy informację, że Anna Powierza nie jest od przeszło dwóch lat związana z marką SsangYong. Lekko skorygowaliśmy treść na wstępie i… żałujemy, bo naszym zdaniem przydałoby się kilku celebrytów pokazujących się w elektrykach. To zupełnie inny kanał dotarcia do potencjalnego odbiorcy niż pisma czy portale specjalistyczne. 

Wzięliśmy także w nawias „by docelowo pozbyć się tych pierwszych”, by zaznaczyć, że jest to spekulacja.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version