Duński bank Merkur Andelskasse nie chce już wspierać nabywców samochodów spalinowych. Prawdopodobnie jako pierwszy na świecie zrezygnował z kredytowania zakupów nowych spalinówek, a na rynku aut wtórnych oferuje finansowanie wyłącznie dla nabywców modeli z klas energetycznych od A do A+++.

Prezes Merkurs Andelskasse: Rynek elektryków rozwija się za wolno

Według banku rynek aut elektrycznych rozwija się stanowczo zbyt wolno. W minionym roku stanowiły one w Danii tylko 2,4 procent sprzedanych samochodów. Dlatego instytucja postanowiła wdrożyć rozwiązanie radykalne i wstrzymać finansowanie nowych aut spalinowych. Decyzję podjęto ze świadomością, że może ona oznaczać odpływ klientów (źródło).

> Volkswagen ID.3 – wrażenia i opinie dziennikarzy. Pierwsze egzemplarze u polskich klientów już w sierpniu

W segmencie pojazdów używanych możliwe jest uzyskanie kredytu na samochód spalinowy o klasie energetycznej A lub wyższej, czyli emitujący mniej niż 100 gramów dwutlenku węgla na kilometr. Tak użyczone pieniądze mają być jednak droższe niż te, które zostaną przeznaczone na zakup egzemplarza czysto elektrycznego.

Warunki finansowania pojazdów używanych są mniej restrykcyjne, ponieważ uznano, że z punktu widzenia obciążenia dla środowiska lepiej jest je eksploatować do końca ich życia niż wspierać zakupy samochodów nowych. Pamiętajmy jednak, że dotyczy to wyłącznie klas energetycznych od A do A+++, a więc głównie starych hybryd i hybryd plug-in.

Docelowo program finansowania samochodów używanych zostanie wygaszony. Klient Merkur Andelskasse będzie mógł uzyskać kredyt wyłącznie na elektryka.

> Jak kupić samochód elektryczny z dopłatą w Niemczech? Dla przeciętnego Polaka to nieosiągalne, niestety [WYJAŚNIAMY]

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: