Półtora roku po pierwszej prezentacji Dodge pokazał model Dodge Charger Daytona EV, tym razem w wariancie oficjalnym, produkcyjnym. Samochód wykorzystuje platformę STLA Large, architekturę 400 V, ma baterię o pojemności 100,5 (93,5) kWh i w najmocniejszej wersji przyspiesza do 97 km/h w 3,3 sekundy. Ale wygląda na to, że jego najważniejszym elementem są „spalinowe” dźwięki. Dodge Charger Daytona EV, choć jest elektrykiem, potrafi buczeć i drżeć jak model spalinowy.
Dodge Charger Daytona EV, jak brzmi i co kryje w podwoziu
Zacznijmy od dźwięków, jakie wydaje samochód:
You wondered what the @Dodge Charger Daytona #EV Concept sounded like? So did I.
These are the fake engine noises (in a very echoey concrete room). Discuss. pic.twitter.com/6k7QF58k8l
— John 'legacy blue check’ Voelcker (@johnvoelcker) February 9, 2023
Dźwięki wydawane są z użyciem, tu chyba nie ma zaskoczenia, głośników połączonych z dodatkowymi komorami rezonansowymi. Dodge nazywa cały system Fratzonic. Elektryk ma przypominać swojego spalinowego krewniaka, ale audio można wyłączyć aktywując tryb Stealth. Nagłośnienie sparowano z dodatkowymi mechanizmami wywołującymi wibracje, żeby auto telepało się niczym model spalinowy wyposażony w silnik V8.
Specyfikacja
Auto powstało na platformie STLA Large, początkowo będzie dostępne w dwóch wariantach: R/T i Scat Pack, ich oznaczenia widać na przednich błotnikach. Obydwa modele będą miały tę samą baterię o pojemności 100,5 (93,5) kWh, obydwa będą wyposażone w dwa silniki napędzające obie osie (1+1), obydwa wreszcie zostaną wyposażone w standardzie w pakiet Power Shot, który podbija moc aut o 30 kW/41 KM na 15 sekund. Każde takie dodatkowe doładowanie będzie wymagało 30 sekund odpoczynku.
Dodge Charger Daytona R/T ze Stage 1 Power Shot ma dysponować maksymalnie 370 kW/503 KM mocy i 548 Nm momentu obrotowego. Dodge Charger Daytona Scat Pack ze Stage 2 Power Shot będzie miał już 500 kW/680 KM i 850 Nm momentu obrotowego. Pierwszy ma się rozpędzać do 97 km/h (0-60 mph) w 4,7 sekundy i przejeżdżać 1/4 mili w 13,1 sekundy. Drugi będzie osiągał 97 km/h w 3,3 sekundy i powinien pokonać ćwierć mili w 11,5 sekundy. Szybkość maksymalną ograniczono na poziomie 220 i 216 km/h.
Samochodów nie zaprojektowano do długich podróży, producent szacuje, że ich zasięgi wyniosą odpowiednio 507 i 418 kilometrów według EPA. Silniki aut wykorzystują magnesy trwałe, więc dla oszczędności lub zabawy przedni może zostać odłączony. W tylnej osi zamontowano mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (ang. limited-slip differential, LSD).
Pod koniec 2025 roku ma się pokazać Dodge Charger Daytona Banshee, najmocniejsza edycja w gamie. Pierwsze warianty samochodów mają być dostarczane latem 2024 roku. Wersja czterodrzwiowa pojawi się w 2025 roku, najmocniejsza edycja Banshee będzie dostępna pod koniec 2025 roku. Cen aut na razie nie podano.
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: