Dziś mamy dzień pod znakiem nowych cenników Volkswagena 🙂 Po Niemczech producent obniżył w Polsce ceny VW ID.7, dużego hatchbacka segmentu E lokującego się rozmiarowo w pobliżu Tesli Model S czy Mercedesa EQE (4,96 m długości). Model z baterią o pojemności 82 (77) kWh kosztuje od 227 690 złotych lub od 236 690 złotych za rekomendowaną przez redakcję wersję Plus. Volkswagen ID.7 Pro S z największą baterią 91 (86) kWh kosztuje 236 690 złotych lub 248 590 złotych w przypadku edycji Plus. VW ID.7 kombi z dużą baterią to wydatek od 243 590 złotych.

Nie ma dopłat, są świetne ceny VW ID.7

Zmiany są następujące (wybrane; źródło, źródło):

  • Volkswagen ID.7 Pro 82 (77) kWh, 210 kW/286 KM RWD: 267 690 -> 227 690 złotych (-40 000 zł, -14,9 proc.),
  • Volkswagen ID.7 Pro S 91 (86) kWh, 210 kW/286 KM RWD: 279 590 -> 239 590 złotych (-40 000 zł, -14,3 proc.),
  • Volkswagen ID.7 Tourer Pro S 91 (86) kWh, 210 kW/286 KM RWD: 283 590 -> 243 590 złotych (-40 000 zł, -14,1 proc.).

Cennik VW ID.7 po obniżkach (c) Volkswagen

Cennik VW ID.7 Tourer / kombi po obniżkach (c) Volkswagen

We wszystkich przypadkach dostajemy do dyspozycji nowszy i oszczędniejszy silnik APP550, w zależności od wersji mamy też nieco starszą baterię 82 (77) lub nowszą i pojemniejszą 91 (86) kWh. Ta ostatnia pozwala VW ID.7 na osiągnięcie ponad 700 jednostek WLTP zasięgu, co przekłada się na ponad 600 kilometrów realnie w trybie mieszanym. W przypadku VW ID.7 kombi wartość jest nieco niższa, wynosi maksymalnie 690 jednostek WLTP, około 589 kilometrów realnie w trybie mieszanym [obliczenia Elektrowozu na podstawie deklaracji producenta].

Volkswagen ID.7 to spore auto segmentu E, większe niż VW Arteon, pod względem przestronności kabiny porównywalne z dawnym VW Phaetonem. Samochód jest dobrze wykończony – o półkę-półtorej wyżej niż VW ID.3 – i lepiej wyciszony, bardzo dobrze wypada też w testach zużycia energii. Nasz test VW ID.7 dał wynik 375 km zasięgu przy stałych 120 km/h, więc przy większej baterii i drogach szybkiego ruchu bez problemu przekroczylibyśmy 400 kilometrów na jednym ładowaniu. W trybie mieszanym, przy jeździe miejsko-podmiejskiej byłoby to już sporo powyżej 500 kilometrów.

W założeniach Volkswagena ID.7 miał prawdopodobnie podgryzać Mercedesa EQE: wskazuje na to i obecność oświetlenia nastrojowego, i wyciszenie, i podłokietnik otwierający się w charakterystyczny sposób. Dodajmy jednak, że Mercedes EQE 350+ – wariant z baterią ~103 (96) kWh i największym zasięgiem, 687 jednostek WLTP – kosztuje od 351 300 złotych.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 4.9]