Nasi Czytelnicy zwrócili naszą uwagę, że ceny Volkswagena ID.3 w salonach zaliczyły spory zjazd w dół. Bardzo dużo placówek wystawiło samochody kosztujące o 65 000 złotych mniej niż dotychczas, zatem można kupić VW ID.3 Pro Performance z baterią o pojemności 62 (58) kWh i silnikiem 150 kW/204 KM napędzającym tylne koła od 150-160 000 złotych. Mówimy o nowym VW ID.3, modelu już po faceliftingu, nierzadko w standardzie wyposażonym w pompę ciepła.

Najpierw Audi Q4 e-tron, teraz Volkswagen ID.3

O doskonałych cenach Audi Q4 e-tron piszemy od kilku miesięcy, jeśli ktoś chce mieć crossovera segmentu C wyposażonego lepiej i kosztującego mniej niż VW ID.4, na pewno powinien przyjrzeć się Audi. Wygląda na to, że fala obniżek dotarła też do salonów Volkswagena, bo VW ID.3 zaczynają się niewiele wyżej niż wynoszą ceny Citroena e-C3! Zupełnie nowe auta wystawiane są od około 130 000 złotych, ale akurat na takie oferty nie liczmy – po telefonie do salonu może się okazać, że egzemplarz „już się sprzedał” (standardowe kuszenie sprzedawców).

Tym niemniej ceny na poziomie 150 000-160 000 należy uznać za całkiem realne. Po uwzględnieniu dopłaty w wysokości 18 750 złotych zjeżdżamy do efektywnego poziomu 131 250-141 250 złotych. Jeżeli mamy Kartę Dużej Rodziny albo wypełnimy pewne konkretne warunki dotyczące korzystania z samochodu w ramach działalności gospodarczej, kwota będzie niższa o dodatkowe 8 250 złotych.

VW T-Roc a VW ID.3

Dla porównania: najtańszy spalinowy VW T-Roc (1,58 m wysokości, 4,23 m długości, 2,59 m rozstawu osi) z silnikiem 1.0 TSI i 81 kW/110 KM mocy kosztuje od 122 690 złotych, zakup modelu spalinowego traci więc sens. Szczególnie, że wymiary VW ID.3 to 1,55 m wysokości, 4,27 m długości i 2,77 m rozstawu osi, elektryk będzie zatem minimalnie niższy, ale przestronniejszy.

A co otrzymujemy za te pieniądze? Tak jak wspomnieliśmy, samochód wyposażony jest w silnik o mocy 150 kW/204 KM napędzający tylne koła. Bateria o pojemności 62 (58) kWh obiecuje do około 429 jednostek WLTP zasięgu, około 367 kilometrów realnie w trybie mieszanym, około 260 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera. Jeśli w zestawie dostaniemy większe felgi – badanie wykonuje się na 18-calowych felgach stalowych z kołpakami – wartości te należy obniżyć o kilka procent.

Cena VW ID.3 58 kWh w konfiguratorze zaczyna się od 191 890 złotych, VW ID.3 82 (77) kWh wynosi od 221 190 złotych.

Nota od redakcji Elektrowozu: VW ID.3 to doskonały samochód do miasta (niezbyt długi, ale przestronny; bardzo zwrotny dzięki napędowi na tył) i całkiem fajny w trasy. Wariantem z taką baterią i największymi dostępnymi kołami niemal pokonaliśmy dystans Warszawa (Praga Południe)  – Wrocław na jednym ładowaniu. „Niemal”, bo woleliśmy nie ryzykować. Z obliczeń nawigacji samochodu wynikało, że zasięg skończy nam się tuż przed Wrocławiem, więc woleliśmy nie ryzykować.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 24 głosów Średnia: 4.9]