Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Dlaczego ludzie nie kupują samochodów elektrycznych? Powód nr 1: CENA. Elon Musk: Dokładnie tak

Dlaczego ludzie nie kupują samochodów elektrycznych? Najważniejszą przyczyną jest ich wysoka cena, ten jeden powód okazał się kluczowy w przypadku aż 60 procent ankietowanych przez Uniwersytet w Chicago. Zgodził się z tym nawet Elon Musk (źródło). Dla niemal połowy ankietowanych problemem była też dostępność stacji ładowania, około 40 procent zgodziło się ze stwierdzeniem, że „technologia baterii nie jest jeszcze gotowa”, „ładowanie trwa zbyt długo” lub uznało, że woli silniki spalinowe.

Elektryki jak aparaty cyfrowe. Potanieją i nikt nie będzie chciał wracać do muzealnej technologii

Słaby wybór na rynku elektryków był przeszkodą dla zaledwie 1/4 ankietowanych, „niedopasowanie wartości” (cokolwiek miałoby to znaczyć) dla około 1/5. Mniej więcej co ósmy ankietowany „nie chciał być pierwszy”. Innymi słowy: badanym nie przeszkadzała awangardowość samochodów elektrycznych, dwóm największym grupom wystarczyłoby wskazać, gdzie mają pobliski punkt ładowania i pozwolić na zakup elektryka w sensownej cenie, by dali się przekonać do bardziej ekologicznej jazdy.

Co ciekawe: dla około 1/4 długi czas ładowania nie stanowi żadnego problemu, 1/3 w ogóle nie czuje się przywiązana do silnika spalinowego. Kilkanaście procent badanych nie ma żadnego problemu z cenami aut elektrycznych. Jeśli więc przyjmiemy, że na świecie kupowanych jest rocznie około 70 milionów samochodów i przypomnimy, że w 2022 roku sprzedało się mniej więcej 10,6 miliona elektryków, to już w zasadzie wysyciliśmy niebieską (prawą) część słupka w wierszu Koszt.

Nad kwestią stacji ładowania pracują już wszystkie duże gospodarki światowe, problem długości postoju przy ładowarce starają się rozwiązać producenci. Przy cenach mechanizmem wspierającym są subsydia, dzięki nim w niektórych stanach USA możliwe jest kupienie Tesli Model 3 w cenie Toyoty Camry. W Polsce jeszcze różnica jest, ale też już minimalna: Tesla Model 3 RWD startuje od 219 990, przy dopłacie w ramach programu Mój Elektryk NFOŚiGW możemy obniżyć tę kwotę do 201 240 lub 192 990 złotych.

Najtańsza Toyota Camry Hybrid kosztuje od 182 900 złotych:

Nota od redakcji Elektrowozu: to Camry jest tak droga, czy Tesla Model 3 tak tania?

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version