Dziwne, powtarzające się doniesienia z rynku. Sprzedawcy samochodów Hyundai w Polsce i w Wielkiej Brytanii klientów zainteresowanych IONIQ Electric rzekomo za wszelką cenę próbują namówić na IONIQ Hybrid. O co chodzi?

IONIQ Electric nie opłaca się Hyundaiowi?

To tylko spekulacje, ale zasłyszane przez nas z różnych stron. Otóż dealerzy Hyundaia mocno zniechęcają klientów do zakupu IONIQ Electric. Sugerują, że hybryda też ma silnik elektryczny, a gdy zabraknie prądu, zawsze można dalej jechać na paliwie.

Dealerzy w Wielkiej Brytanii też zniechęcają do zakupu IONIQ Electric (c) www.elektrowoz.pl / Twitter

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Skąd taka sytuacja? Pojawiają się sugestie, że sprzedaż elektrycznego IONIQ-a Hyundaiowi po prostu się nie opłaca. Samochody spalinowe mają około 25-30 tysięcy części (z których każda może się zepsuć), auta hybrydowe mają ich jeszcze więcej.

Tymczasem modele elektryczne mają zwykle 5-7 tysięcy części, nie mają skrzyni biegów, a ich jedynym problemem są najczęściej rdzewiejące od nieużywania hamulce.

To najbardziej spiskowa z teorii. Mniej spiskowa mówi, że IONIQ Electric produkowany jest w niewielkich ilościach ze względu na problemy z dostępnością baterii, dlatego sprzedawcy wolą szybko „załatwić” klienta hybrydą niż czekać (i ryzykować jego utratę), aż przyjedzie jego wymarzony elektryczny Hyundai.

> Ekspert BMZ Poland: milion aut elektrycznych? Raczej rowerów!

Hyundai IONIQ Electric – cena w Polsce

IONIQ Electric kosztuje w Polsce od około 150 tysięcy złotych. W cenie pomiędzy Nissanem Leafem a BMW i3 otrzymujemy pakowne, pięcioosobowe auto z silnikiem elektrycznym o mocy 122 koni mechanicznych.

> Awaria w Tesla Model S – jak to wygląda, kiedy auto staje na drodze? [WIDEO]

IONIQ Electric ma akumulatory o pojemności 28 kWh. Przy pomiarach zgodnie z procedurą EPA – które są bliższe normalnej jeździe niż europejska norma NEDC – samochód ma zasięg 200 kilometrów. Oznacza to możliwość normalnego dojazdu do pracy i poruszania się w obrębie miasta bez szczególnej troski o brak energii na powrót do domu.

Zasięg Hyundai IONIQ Electric (2017) oznaczyliśmy na czerwono. Wyraźną wyżynę po lewej tworzą przede wszystkim auta marki Tesla. Kolorem jasnoczerwonym oznaczyliśmy auta siostrzanego do Hyundaia koncernu Kia (c) www.elektrowoz.pl

Według danych Eurostatu, IONIQ Electric należał do najczęściej (!) rejestrowanych samochodów plug-in w Polsce w 2017 roku. W okresie styczeń-lipiec 2017 zarejestrowano aż 103 samochody. Znajdujący się na drugim miejscu Nissan Leaf ma wynik o niemal połowę gorszy (pogrubiono auta czysto elektryczne):

  • Hyundai IONIQ Electric – 103 egzemplarze,
  • Nissan Leaf – 54,
  • BMW i3 – 40,
  • BMW i3 REx – 26,
  • Mitsubishi Outlander PHEV – 20,
  • pozostałe auta – 47.

> Toyota Auris Hybrid – SPALANIE [REALNE WYNIKI]

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: