Dacia Spring Electric oficjalnie zaprezentowana w Polsce, jako pierwsi będą mogli się z nią zapoznać klienci Traficara w Warszawie. Auto można zamówić już dziś, limitowana do 60 egzemplarzy edycja kosztuje 87 400 złotych. W czerwcu zostaną otwarte zamówienia na wariant Comfort, tańszy i gorzej wyposażony. Cena Dacii Spring Electric w tej wersji będzie startować od 76 900 zł.

Dacia Spring Electric: cena, wersje, dostępność

Limitowana edycja Dacii Spring Electric będzie posiadała klimatyzację automatyczną, system audio, radar cofania z kamerą, światła dzienne LED, złącze ładowania prądem stałym CCS obsługujące do 30 kW:

Auto w przyszłości będzie dostępne w trzech wersjach Comfort (normalnej), Business (do carsharingów) i Cargo (bagażowej). Ta ostatnia będzie miała 1 100 litrów przestrzeni bagażowej i 325 kilogramów ładowności; w sprzedaży pojawi się w 2022 roku. Ceny wariantu Business wystartują od 76 900 złotych – tak samo, jak wariantu Comfort – zaś Cargo będą podane w przyszłości. Dostawy samochodu ruszą we wrześniu.

Dacia Spring w Traficarze

Wariant Business od 15 kwietnia będzie dostępny w Warszawie, w usłudze Traficar: cennik dobowy to 49 złotych plus 0,6 zł/km, zaś przy jeździe krótkotrwałej zapłacimy 2,99 zł na start i 1,5 zł za kilometr, bez dodatkowych opłat za czas jazdy. W przyszłości Dacia Spring Electric ma się pojawić też w innych dużych miastach, w tym w Krakowie.

W sumie Traficar chce zamówić 195 egzemplarzy modelu.

Dacia Spring Electric: ciekawostki i dane techniczne

Dane techniczne Dacii Spring już znamy: 27,4 kWh baterii, silnik o mocy 33 kW (45 KM) i 125 Nm momentu obrotowego. Deklarowany przez producenta zasięg to 225-230 jednostek zasięgu WLTP, czyli do 190-210 kilometrów realnie. Auto powstało na platformie CMF-A i, co ciekawe, waga Dacii Spring to zaledwie 970 kilogramów.

Bateria ma 8 lat gwarancji, za próg przydatności producent uznał 75 procent wartości fabrycznej. Pojemnik zawiera klapkę przeciwpożarową, która pozwala na zalanie jej wodą przez strażaków w przypadku pożaru. Oceniając po jej budowie, bateria chłodzona jest pasywnie – od specjalisty ds. produktu usłyszeliśmy, że jest chłodzona „powietrzem”, co może oznaczać dodatkowy wentylator zamontowany gdzieś na tyle obudowy:

Kąt skrętu kół wynosi 38 stopni, średnica zawracania samochodu to 9,6 metra. Auto w wyposażeniu seryjnym będzie miało 6 poduszek powietrznych.

Zdjęcie otwierające: Janusz Chodyła, attache prasowy Renault Polska (c) Renault / Dacia

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: