Na slajdzie z konferencji podsumowującej rok 2021 w Renault pojawiła się informacja o nadchodzących premierach aut elektrycznych. Wynika z niej, że w 2024 roku Dacia planuje wprowadzenie na rynek „następcy Springa”, który zadebiutuje obok Renault 5, a model Spring Electric zostanie skasowany. Komunikat jest o tyle zabawny, że dosłownie kilka dni temu media rozpisywały się o rzekomej drugiej generacji elektrycznej Dacii.

Nowa Dacia w 2024 i… kilka innych modeli

Luca de Meo, prezes Renault, nie podał nazwy samochodu, przedstawił go jedynie mianem „następcy Springa”, o czym wspomnieliśmy we wstępie. Auto ma powstać na platformie CMF-A, co prawdopodobnie oznacza CMFA-EV. W Renault i całym Aliansie, gdy mówi się o elektrykach, skrótowce te bywają używane zamiennie w różnych kombinacjach z dywizami w środku (np. CMF-B EV, CMF B-EV, CMF-BEV, CMFB-EV lub po prostu CMF-B), zakładamy zatem, że i tym razem doszło do skrótu myślowego:

Różne platformy aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Ilustracja ze stycznia 2022

Nowa Dacia znajduje się pod przykryciem, widać tylko, że jest krótsza niż Renault 5 ulokowany poniżej. Jeśli zadecydowano o wyborze platformy CMF-A EV [będziemy stosować tę pisownię, wydaje nam się najbardziej czytelna], to nowe auto będzie bliżej spokrewnione z obecną Dacią Spring Electric niż z Renault 4, które zostanie oparte na CMF-B EV. Sama decyzja o ubiciu Springa została ponoć podjęta „w tym roku” – i to mimo faktu, że samochód zadebiutował w kwietniu 2021 roku, Dodajmy, że oprócz nowej elektrycznej Dacii w 2024 roku pojawi się też Renault 5, dwa inne osobowe elektryki Renault, jeden model Alpine i jedno auto dostawcze:

Obok samochodu rumuńskiego producenta na slajdzie widoczne są jeszcze dwa inne intrygujące pojazdy. Pierwszy z nich to czarny Mobilize Limo, model przeznaczony do usługi carsharingowej Renault, Mobilize. Auto jest odmianą chińskiego Ezoom Yi, przedłużonym sedanem z pogranicza segmentów C i D. Limo ma silnik o mocy 110 kW/140 KM i baterię o pojemności 60 kWh. Nie będzie sprzedawane.

Mobilize Limo z bliska (c) Renault

Drugim ciekawostkowym pojazdem jest samochód osobowy/rodzinny, który ma zadebiutować na rynku w roku 2023. Zanosi się na to, że będzie to odmiana nowego Renault Kangoo Rapid E-Tech Electric. Wersja dostawcza ma baterię o pojemności zaledwie 44 kWh, trudno zatem ocenić, czy w wariancie osobowym akumulatory zostaną powiększone.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: