Nasz Czytelnik, Pan Paweł, zdecydował się na zakup VW ID.3 sprzed liftingu w bardzo specyficznej wersji: z największą baterią i 5 miejscami w kabinie. Samochód kupił znacznie taniej niż wynikałoby z cennika, ale gdyby poczekał do obecnych obniżek, zaoszczędziłby dodatkowe kilkadziesiąt tysięcy złotych. Zapytaliśmy go, jak ocenia auto, opowiedział nam o plastikach we wnętrzu, o oprogramowaniu, o największej jego zdaniem wadzie VW ID.3. I o tym, że ostatnie rabaty ze strony Volkswagena zniechęciły go do marki.

Poniższy tekst stanowi zredagowaną wiadomość od naszego Czytelnika. Uznaliśmy, że warto ją przedstawić wobec dużych rabatów i dobrych cen na VW ID.3. Zdjęcie otwierające jest ilustracyjne.

Mój VW ID.3, zalety i wady

Mój Volkswagen ID.3 to Pro S Tour 5, wersja pięcioosobowa z pompą ciepła, pakietem Design i białym wnętrzem. Lakier turkusowy (Makena), felgi 19-calowe (Andoya). Samochód odebrałem w marcu 2023 roku. Jeździłem wcześniej testowo VW ID.4, dla mnie był super, ale odpadł przez widoczność z przodu (bardzo wysoka maska) – auto czasem prowadzi żona, która nie chciała ID.4.

Jasne wykończenie we wnętrzu VW ID.3. Zdjęcie nie pochodzi od naszego Czytelnika

Renault Megane w ogóle nie braliśmy pod uwagę, w grę wchodziła Tesla Model 3 LR, ale w momencie zakupu naszego auta ceny Tesli były dużo wyższe. Zresztą, odpadła przez małą sieć serwisów w Polsce, a teraz jeszcze te kierunkowskazy na kierownicy… VW ID.3 wygrał dużą baterią, której w tym segmencie i w tej cenie u konkurencji nie ma.

Wrażenia z jazdy? Jest super. Wcześniej miałem Arteona, według mnie komfort jazdy jest na bardzo podobnym poziomie. Dużo osób narzeka na jakość wykonania modeli sprzed liftingu, ale moim zdaniem to przesadzone opinie. Owszem, plastiki w drzwiach są twarde, jednak nikt ich na codzień nie maca. Ważne, że nie skrzypią. Mam wersję z białym wykończeniem, pokryć w kolorze czarnym fortepianowym jest więc mało. Zostały na tunelu środkowym obok miejsca na kubki, co wygląda słabo. Polecam białe nakładki z Amazona, które super pasują:

Przyspieszenie jest OK, samochód ładuje się szybko, Plug & Charge na Ionity działa super. Zasięgi są na akceptowalnym poziomie: w trasie 350 kilometrów nie jest problemem, w mieście bez problemu robimy 500 kilometrów przy typowej jesiennej pogodzie. Może być nawet więcej, jeśli ktoś się postara:

VW ID.3 – wady i wnioski na koniec

Światła matrycowe mogłyby działać szybciej i być bardziej czułe, ale według mnie największa wada VW ID.3 77 kWh to, paradoksalnie, niska maksymalna ładowność związana z dużą baterią. Samochód nosi nazwę Tour, tymczasem nie ma haka, Volkswagen w dodatku nie zaleca montażu relingów dachowych, nawet jeśli w dachu są na nie dziury. Uniemożliwia mi to transport roweru. Relingi znalazłem w Holandii, pewnie je kupię i będę woził rower na dachu.

Są też wystające lampy, jedną już ułamałem podczas wkładania wózka do bagażnika (zdjęcie poniżej). Nie mogę natomiast szczególnie narzekać na oprogramowanie. Software/multimedia działają lepiej niż w Arteonie (2018). Android Auto działa OK, nie rozpina się. Nawigacja działa OK, takoż i radio internetowe. Problemem jest tylko obsługa głosowa, nie da się z nią dogadać.

Przemyślenia na koniec? Szkoda, że Volkswagen wypuścił na początku takie surowe oprogramowanie w VW ID.3, popsuł wizerunek samochodu. Moja wersja jest już dopracowana. Niestety, poliftowa jest za droga, Tesla ją zjada na śniadanie. W dodatku te niedawne obniżki sprawiły, że z wcześniejszych 10 tys. złotych oszczędności mam stratę w wysokości 40 tysięcy złotych w stosunku do obecnych cen. Ostatnie rabaty w Volkswagenie sprawiły, że firma właśnie straciła stałego klienta – myślę, że nie tylko mnie.

No i przed nami pierwsza wspólna zima. Zobaczę, jak ją przetrwamy. Zaczynam odczuwać brak podgrzewania baterii. Ostatnio przy dodatnich temperaturach (około 5 stopni Celsjusza) na ładowarce 350 kW przy 20 procent baterii osiągnąłem zaledwie 75 kW. Latem było dwa razy więcej. Sam już nie wiem, może jednak warto było dopłacić do Tesli…

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 14 głosów Średnia: 4.8]