Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Czy warto kupić Nissana Leafa? Opinia właściciela: NIE, mały zasięg, degradacja baterii

Paul Gipe, bloger, propagator idei ekologicznych źródeł energii i autor książek o energii wiatru, podzielił się ze swoimi czytelnikami opinią na temat Nissana Leafa. Wziął go w leasing w 2014 roku, ale po jego zakończeniu zrezygnował z wykupu. Dlaczego? Wszystko przez baterię.

Coraz gorszy zasięg, problemy

Właściciel witryny Wind-Works korzystał z Nissana Leafa jak z normalnego samochodu, żeby móc dzielić się z czytelnikami wrażeniami z jazdy. W ciągu trzech lat przejechał nim łącznie 27,4 tysiąca kilometrów i… zdecydował się go pozbyć rezygnując z wykupu.

Od początku doskwierał mu słaby zasięg Leafa, który według EPA wynosi 135 kilometrów. Co gorsza: po trzech latach użytkowania w gorącym klimacie, bateria straciła 15 procent pojemności. To sprawiło, że jazda autem zrobiła się stresująca: pokonywanie trzech z czterech regularnych tras stało się problematyczne.

> Nissan Leaf: jak sprawdzić, czy BATERIA JEST ZUŻYTA [odpowiadamy]

Jak wyznaje, zaniepokoiły go sygnały płynące z forów dyskusyjnych, że baterie o pojemności 30 kWh jeszcze szybciej ulegają degradacji niż wersja 24 kWh. Poniekąd potwierdziła to decyzja Nissana o sprzedaży własnych fabryk baterii.

Czekał też na nowego Leafa (2018), ale rozczarowały go baterie o pojemności 40 kWh i słaby zasięg samochodu w porównaniu do tego, co od dawna oferuje Chevrolet Bolt (w Europie: Opel Ampera E, wycofany już z produkcji). Dlatego po zakończeniu leasingu Leafa właściciel witryny Wind-Worls zdecydował się właśnie na Bolta z bateriami o pojemności 60 kWh.

Były wady Nissana Leafa, a jakie są zalety?

Były już właściciel Leafa chwali samochód za bezawaryjność. W czasie trzech lat, gdy z niego korzystał, był z nim u dealera tylko raz – jedyne, co wtedy zrobiono to… umycie auta. Podobała mu się też dobra trakcja, którą Leaf zawdzięcza nisko położonemu środkowi ciężkości, przejrzyste wskaźniki oraz wygodne wsiadanie i wysiadanie z samochodu.

Należy pamiętać, że cała historia miała miejsce w Stanach Zjednoczonych, czyli w kraju, w którym ludzie pokonują do pracy większe odległości niż w Polsce.

> Jak zwiększyć zasięg samochodu elektrycznego przy niskich temperaturach, zimą?

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 47 głosów Średnia: 4.4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version