Po pożarze w obszarze metropolitalnym Los Angeles (ang. Greater Los Angeles) Tesla wysłała tam kilka Cybertrucków, by zasilały awaryjnie lokalny budynek szeryfa. Osoby oczekujące na odbiór samochodu otrzymały wiadomości, że będą musiały wytrzymać jeszcze kilka dodatkowych dni. prócz tego na obszarze rozlokowano pickupy pełniące rolę mobilnych stacji bazowych Starlinka, żeby zagwarantować mieszkańcom łączność, w tym także darmowy dostęp do WiFi.
Baterie samochodów elektrycznych ponownie pomagają w sytuacjach kryzysowych
Spis treści
W październiku opisywaliśmy sytuację, w której Ford F-150 Lightning zasilał awaryjnie przychodnię weterynaryjną, w maju, po przejściu huraganu, Cybertruck pomagał funkcjonować… stacji paliw. Sytuacja się powtarza: Tesla wysłała kilka pickupów, by pełniły rolę magazynów energii w biurze szeryfa w Altadenie, na obszarze metropolitalnym Los Angeles. Cybetruck jest jedynym samochodem Tesli obsługującym technologię V2L, czyli zdolnym do zasilania zewnętrznych urządzeń. W pozostałych modelach funkcja jest prawdopodobnie zablokowana software’owo.
Oprócz tego pickupy wyposażono w terminale Starlink, by pełniły rolę mobilnych stacji bazowych na obszarze klęski żywiołowej. Służby wykorzystują łączność radiową, natomiast Cybertrucki zapewniają dostęp do internetu w miejscach, w których doszło do uszkodzenia innej infrastruktury. Ironią losu okazało się, że samochody elektryczne, które oskarżane są o największą wrażliwość na sytuacje kryzysowe, ponownie pomagają, tymczasem spalinowe wozy strażackie z Oregonu utykają na stacji paliw, bo dystrybutory działają, ale nie działają:
Nowo przybyłe wozy strażackie spoza stanu mają problem z zatankowaniem paliwa do walki z pożarami w Pacific Palisades w Los Angeles.
„Strażacy przyjechali aż z Oregonu, ale w Malibu nie mogą zatankować diesla, ponieważ dystrybutory nie działają”.
Gdzie podstawową logistyka? pic.twitter.com/b0RrW6Z0oB
— Remiza.pl (@remizacompl) January 13, 2025
Sprzedaż Cybertrucka w Stanach i wyniki Tesla vs Audi
W 2024 roku Tesla po raz pierwszy w historii sprzedała globalnie więcej samochodów niż Audi, przy czym w Audi mówimy o wszelkich rodzajach napędów, bo aut elektrycznych marka dostarczyła zaledwie 164 000 sztuk. Z kolei według danych Cox Automotive dla samych tylko Stanów Zjednoczonych, w pierwszej piątce najchętniej kupowanych samochodów elektrycznych w 2024 roku były 1/ Tesla Model Y, 2/ Tesla Model 3, 5/ Tesla Cybertruck. Pickup nie wszedł jeszcze na poziomy setek tysięcy egzemplarzy, jak jego spalinowi odpowiednicy z tradycjami, ale tańsze warianty dopiero trafiają do sprzedaży.

Sprzedaż Tesli (tylko samochody elektryczne; słupki niebieskie) i Audi (wszystkie rodzaje napędów) w poszczególnych latach (c) BloombergNEF