Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Cupra UrbanRebel, mały elektryk produkowany przez Seata w ofercie od 2025 roku. Hiszpańska marka wraca do łask

Seat zaprezentował koncepcyjny model Cupra UrbanRebel. Ma to być mały, przystępny cenowo samochód elektryczny, który zostanie [jednocześnie] udostępniony w wersji pozwalającej na odrobinę frajdy. Cupra UrbanRebel powinien trafić do oferty w okolicy 2025 roku, obok niego mają zadebiutować zbliżone auta Volkswagena i Skody.

Cupra UrbanRebel – żwawy lub tani, następca VW e-Up

Wszystko wskazuje na to, że Cupra UrbanRebel będzie następcą Volkswagena e-Up, ale w wydaniu Performance. Debiutujący wraz z nim nowy Volkswagen [ID.2?] i mała Skoda powinny być samochodami spokojniejszymi, wolniejszymi, które zaczną się w okolicy obiecywanych od lat 20 000 euro, co dziś daje równowartość ponad 90 tysięcy złotych. Po Cuprze spodziewajmy się kwot o 20 procent wyższych, być może hiszpańska marka zechce wywołać małe zamieszanie na rynku miejskich hot-hatchy.

Prezentacja małego elektryka to poważna obietnica dotycząca przyszłości Cupry. O Seacie mówiło się już, że otrzyma własny projekt niewielkiego auta elektrycznego, po czym okazało się, że przejmie go marka Volkswagen, być może nawet chiński jej oddział. Powrót modelu do Hiszpanii wskazuje, że koncern jeszcze nie planuje uśmiercać swojego południowego producenta, ba, pozwoli mu się nawet rozwinąć.

Oprócz odświeżania istniejących modeli Cupra do 2025 roku wprowadzi na rynek trzy nowe samochody. Będzie to właśnie elektryczny Cupra UrbanRebel (2025), ładowany z gniazdka hybrydowy lub spalinowy Cupra Terramar (2024), „sportowy crossover”, który wyjedzie z fabryki Audi w Györ na Węgrzech, oraz Cupra Tavascan (2024).

Nowe samochody zelektryfikowane planowane przez Cuprę do 2025 roku. Od lewej: Cupra Tavascan, wersja uspokojona w stosunku do pierwszego konceptu; Cupra Terramar, Cupra UrbanRebel (c) Cupra

Cupra UrbanRebel powstanie na platformie na platformie MEB Small (dawniej roboczo: MEB Entry), będzie miał 4,03 metra długości (segment B lub B-SUV), napęd na przód i silnik o mocy 166 kW/226 KM. Do 100 km/h auto powinno przyspieszać w 6,9 sekundy, edycja spokojniejsza, zaprojektowana z myślą o maksymalnym zasięgu, powinna osiągać do 440 jednostek WLTP, czyli 376 kilometrów realnie w trybie mieszanym (źródło).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version