Porsche ujawniło garść ciekawostek dotyczących zespołu napędowego elektrycznego Porsche Taycan. Silniki należą do kategorii silników synchronicznych z magnesami trwałymi, a wykorzystane w nich uzwojenie ma przekrój prostokątny w celu uzyskania lepszej efektywności.

Dane techniczne Porsche Taycan: 2 silniki, ~600 KM, ponad 500 km zasięgu

Według informacji podawanych przez Porsche (źródło) samochód posiada dwa silniki o łącznej mocy ponad 600 koni mechanicznych („ponad 440 kW”), w których wykorzystano magnesy trwałe (PSM). Silniki tego samego rodzaju zastosowano w Porsche 919 Hybrid, które brało udział w wyścigu Le Mans:

Silniki pozwalają na przyspieszenie Porsche Taycan do 100 km/h w 3,5 sekundy oraz na uzyskanie 200 km/h po zaledwie 12 sekundach. Jak chwalą się inżynierowie niemieckiego producenta, w uzwojeniu silników zastosowano uzwojenie o przekroju prostokątnym – dzięki temu są one bardziej zwarte i pozwalają na uzyskanie wyższej mocy.

Schemat budowy Porsche Mission E / Taycan (c) Porsche

Bateria Porsche Taycan ma pozwalać na przejechanie „ponad 500 kilometrów” na jednym ładowaniu. Gęstość energii w całej baterii to 0,27 kWh / kg; niemiecki producent chwali się też, że każdego roku ten parametr poprawia się o 5 procent. Dla porównania: gęstość energii w baterii Tesla Model 3 to 0,168 kWh / kg.

Każde z ogniw pracuje z nominalnym napięciem 4 woltów, a ogniwa połączone są zarówno szeregowo, jak i równolegle. Napięcie w instalacji wynosi 800 woltów, dlatego samochód można ładować z mocą do 350 kW. Producent chwali się, że oznacza to +400 kilometrów zasięgu po 15 minutach na stacji ładowania.

Złącze ładowania w Porsche Taycan to oczywiście CCS – właściwie dla kontynentu (Europa, Ameryka). W Stanach Zjednoczonych i Japonii mają być oferowane „lokalne standardy”, co sugeruje, że w Japonii niewykluczone jest Chademo.

Samochód trafi do produkcji w 2019 roku.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4]