Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Chińskie firmy z doskonałymi wynikami 2024. BYD w światowym TOP5, Li Auto przekroczyło 0,5 miliona egzemplarzy

Chińskie firmy pochwaliły się sprzedażą w roku 2024. BYD doszedł do okolicy czwartego-piątego miejsca światowego TOP5 (4,27 miliona egzemplarzy), Li Auto przekroczyło próg pół miliona egzemplarzy, Xiaomi sprzedało 135 000 samochodów i zapowiedziało, że w 2025 roku będzie celować w 300 000 aut, co oznacza wzrost o ponad 120 procent rok do roku. Zeekr pozycjonowany jako marka premium koncernu Geely wyprzedził Nio obecne na rynku dłużej.

Sprzedaż chińskich producentów samochodów

Liczby są następujące (źródło):

BYD sprzedaje tylko samochody elektryczne i hybrydy plug-in, jeżeli więc utrzymał dotychczasowy podział BEV vs PHEV, ma szansę osiągnąć w 2024 roku status największego sprzedawcy hybryd na świecie, większego nawet niż Toyota. Marka wybuchowo rozwija się przede wszystkim w Chinach, w ostatnim kwartale regularnie przekraczała 500 000 aut miesięcznie. Wszystkie pozostałe rejony generują pojedyncze procenty sprzedaży, co nie zniechęca producenta do ekspansji. Nieoficjalnie wiadomo, że mały i tani BYD Dolphin Mini ma trafić do sprzedaży na koniec wiosny lub na początku lata 2025 (czerwiec-lipiec).

W listopadzie BYD był drugim największym producentem (sprzedawcą) samochodów na świecie, przegrał tylko z Toyotą.

Li Auto uważane jest za jeden z niewielu chińskich startupów, które może podążyć śladem Tesli i osiągnąć sukces. Średnio wiedzie się natomiast Xpengowi, który zaczynał wcześnie i któremu światowa ekspansja oraz nowe modele jakoś nie pomagają – może zaszkodziły mu kontrowersje dotyczące Tesli a może słaby wygląd samochodów. W tym tempie firma zostanie za kilka miesięcy wyprzedzona przez Xiaomi, które już w pierwszym roku dostaw zdołało przeskoczyć granicę 130 000 egzemplarzy. Producent przygotowuje się do premiery Xiaomi YU7, plotkuje się też, że w 2025 roku marka może chcieć rozpocząć sprzedaż w Europie.

Nota od redakcji Elektrowozu: dlaczego opisujemy te wyniki, chociaż dotyczą niemal wyłącznie rynku chińskiego? Bo świat nie jest z gumy, jeśli BYD zaczyna sprzedawać więcej a w Chinach nie doszło do gwałtownego wzbogacenia się 10 milionów Chińczyków, to prawdopodobnie reszta branży obserwuje spadki. I dokładnie tak jest. Na razie firmy z Państwa Środka to przede wszystkim monokultury, wyniki oparte o jeden tylko rynek. Ale apetyt rośnie w miarę jedzenia…

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version