Chińskie Chery rozpoczęło sprzedaż kolejnej marki w Polsce. Do oferty trafiły dwa modele Tiggo, Chery Tiggo 7 i Chery Tiggo 8. Z naszego punktu widzenia najciekawsze są warianty hybrydowe ładowane z gniazdka, które koncern nazywa Chery Super Hybrid, CSH. Cena Chery Tiggo 7 Plug-in Hybrid (C-SUV) zaczyna się od 154 900 złotych dla bazowej wersji Essential, z kolei powiększona odmiana auta (D-SUV), Chery Tiggo 8 Plug-in Hybrid kosztuje od 169 900 złotych. Auta mają napęd na przód, AWD jest oferowane tylko w wyłącznie spalinowym Tiggo 7.
Chery Tiggo. Dziś modele spalinowe, BEV-y w przyszłości
Spis treści
Chery ma już dziś w Polsce dwie inne marki: Omoda i Jaecoo. Firma planuje sprzedać do końca roku 18 000 samochodów, dostrzega wewnętrzną konkurencję, bo auta mają te same zespoły napędowe, ale stosuje pewne rozróżnienie wzornicze. Jaecoo pozycjonowany jest w kierunku charakterystyki off-roadowej, Omoda – to słyszeliśmy przy okazji premiery aut – stara się być bardziej młodzieżowa, Chery / Tiggo wreszcie to linia dla rodzin.
To nie przypadek, że Tiggo 8 jest pierwszym modelem z trzema rzędami siedzeń, przy czym miejsca na nogi na samym końcu jest dokładnie tyle, ile długości ma chłopska dłoń redaktora Elektrowozu, tj. około 18 centymetrów. Czyli mało. Dodajmy, że kanapa poprzedzająca była ustawiona w sposób normalny:
Ile kosztuje Tiggo PHEV i co dostajemy w pakiecie
Modele oferowane są w następujących cenach i wersjach wyposażenia (tylko warianty ładowane z gniazdka):
- Chery Tiggo 7 PHEV / CSH – od 154 900 zł dla Essential, od 164 900 zł dla Prestige,
- Chery Tiggo 8 PHEV / CSH – od 169 900 zł dla Essential, od 179 900 zł dla Prestige.
W przypadku Tiggo 7 PHEV w podstawie otrzymujemy m.in. elektrycznie sterowany fotel kierowcy, bezkluczykowy dostęp, LED-owe światła, 18-calowe felgi, kamery 360 stopni oraz kamerę z widokiem od dołu pojazdu, czy automatyczną dwustrefową klimatyzację. W wariancie Prestige dostaniemy dodatkowo elektryczną klapę bagażnika, podgrzewanie i wentylację przednich foteli, wyświetlacz projekcyjny (HUD) oraz panoramiczny szyberdach.
Tiggo 8 PHEV już w podstawie ma V2L, przyciemniane tylne szyby, 8 głośników, ładowarkę indukcyjną, kamery 360 stopni, elektryczny fotel kierowcy. Droższa edycja Prestige to dodatkowo m.in. elektryczne sterowana tylna kanapa, ogrzewanie kierownicy i przedniej szyby, podgrzewanie i wentylacja foteli z przodu oraz podgrzewanie foteli z tyłu, 12 głośników, oświetlenie nastrojowe, HUD czy szyberdach. Ważne: auta mają port ładowania DC i uzupełniają od 30 do 80 procent baterii w 20 minut.
Moc, przyspieszenie, zasięg WLTP
Obydwa modele wyposażone są w ten sam silnik spalinowy o pojemności 1,5 litra (1,5 T-GDI) o mocy maksymalnej 105 kW/143 KM. Silnik elektryczny ma 150 kW/204 KM. Moc maksymalna to 205 kW/279 KM, ale przyspieszenia nie powalają (8,2 lub 9 s do 100 km/h!), bo napęd zoptymalizowany jest pod kątem ekonomii jazdy i stałej dostępności mocy, deklaruje producent.
Pojemność baterii brutto w obu autach to 18,3 kWh, co daje około 16,5 kWh wartości dla użytkownika i 80-90 jednostek WLTP zasięgu w trybie czysto elektrycznym. Chery chwali się też unikalną konstrukcją zbiornika oleju, który minimalizuje drganie i hałas, co jest… intrygujące. Od 1 lipca samochody dostępne są w 11 salonach w Polsce, w okresie od lipca do końca roku ma przybywać placówek, na koniec roku powinno być ich już 30. Na koniec roku do sprzedaży ma trafić tańszy Tiggo 4 i największy Tiggo 9. Z czasem będą pojawiały się też czyste elektryki.
Nota od redakcji Elektrowozu: premierę relacjonowaliśmy na Forum Elektrowozu, są tam dodatkowe szczegóły.