Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Chiński Voyah chce szerszej obecności w Europie. Będzie w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Portugalii. I w Polsce

Należąca do chińskiego koncernu Dongfeng marka Voyah chce w 2024 roku wejść na kolejne europejskie rynki. Producent jest już w Finlandii, Norwegii i Danii, teraz zamierza sprzedawać samochody w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Portugalii. W Polsce oficjalnym importerem marki planuje zostać obecny dealer BMW, Grupa Auto Fus, jak się dowiedzieliśmy temat jest „na etapie podpisywania umów”.

Voyah w Europie. I w Polsce

Voyah należy do Dongfeng Motor Corporation, firmy z chińskiej państwowej „Wielkiej Czwórki” – pozostałe trzy koncerny to SAIC Motor, FAW Group i Changan Automobile (źródło). Marka usiłuje konkurować w segmencie samochodów luksusowych, jest już obecna w Chinach, na Białorusi, w Izraelu, Turcji, rosji, weszła też do Finlandii, Norwegii i Danii. Zgodnie z opisem na stronie, jej celem jest połączenie sportowej jazdy z inteligentną technologią oraz chęć podzielenia się „bogatym dziedzictwem kulturowym” i ponownego zdefiniowania „elegancji w chińskim stylu”.

W 2024 roku Voyah planuje rozszerzenie działalności o pięć kolejnych krajów europejskich, w tym co najmniej dwa z dużym potencjałem (Niemcy, Francja). W Norwegii sprzedaje model Voyah Free, na nowych rynkach wprowadzi ponadto model Voyah Dream. Voyah Free to model pogranicza segmentów D- i E-SUV, z kolei Voyah Dream (niektóre źródła: Dreamer) to van.

Voyah Free

Free – 4,905 m długości, 2,955 m rozstawu osi – może zostać wyposażony w baterię o pojemności 88 (~83) kWh lub 106,7 (100) kWh, ta druga oferuje do 960 jednostek CLTC zasięgu, co powinno odpowiadać 720 jednostkom WLTP, około 615 kilometrom realnie w trybie mieszanym. Na polskiej stronie auto ma „500 km” zasięgu według bliżej nieokreślonej procedury. Dystrybutor mówi też o 360 kW/489 KM, podczas gdy najlepsza wersja obiecuje 510 kW/693 KM mocy. Przyspieszenie 0-100 km/h Voyah Free to 4,4 sekundy (źródło).

Voyah Dream

Van Dream ma akumulator mieszczący 82 (77?) lub 108,7 (~102) kWh. Dzięki 5,315 m długości i 3,2 m rozstawu osi zmieszczono w nim trzy rzędy siedzeń, przy czym w rzędzie środkowym stosowane są dwa fotele kapitańskie. Obydwa auta dostępne są w Chinach w wariantach elektrycznych i hybrydowych plug-in, oczywiście przy dodatkowym silniku spalinowym baterie są odpowiednio mniejsze (33 lub 25 kWh). W Europie jak na razie oferowane są tylko elektryki.

Jeżeli chodzi o Polskę, przedstawiciel Grupy Auto Fus zdradził nam, że współpraca z marką Voyah jest całkowicie oficjalna. Auto Fus ma być importerem i dystrybutorem producenta na terenie naszego kraju. Całość jest na etapie „podpisywania umów”, przedsiębiorstwo szuka drugiego salonu.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version