Podczas salonu samochodowego w Paryżu wyjątkowo dopisała reprezentacja z Chin, gdzie coraz większa liczba producentów ostrzy sobie zęby na europejski rynek. Wśród modeli o nietypowym wzornictwie i dziwnych nazwach wyróżniały się już dostępny Ora Funky Cat GT oraz zapowiadany The Next Ora Cat kojarzący się z Warszawą M20, obydwa wytwarzane przez Great Wall Motor.

Ora Funky Cat = garbus z 5/5 gwiazdkami Euro NCAP

Ora Funky Cat – w Chinach sprzedawany jako Ora Good Cat albo Haomao – pojawił się już na łamach Elektrowozu. To model, który nie tylko świetnie wypadł w testach zderzeniowych, ale też w ramach wyposażenia standardowego posiada wszystkie niezbędne i dodatkowe systemy bezpieczeństwa. W efekcie Funky Cat uzyskał 5 gwiazdek na 5 możliwych, więcej niż podstawowa wersja Kii Niro EV czy BMW i4.

Funky Cat występuje z bateriami LFP o pojemności 47,78 kWh /Ora Funky Cat 300/ lub nikiel-kobalt-mangan o pojemności 63,13 kWh /Ora Funky Cat 400, Ora Funky Cat GT/. Pierwszy wariant ma 310 jedn. WLTP zasięgu, drugi i trzeci osiągają odpowiednio 420 lub 400 jednostek. Maksymalna moc wszystkich to 126 kW/171 KM, bo oznaczenie GT dotyczy stylistyki, nie osiągów. Przyspieszenia 0-100 km/h są niemal identyczne, wynoszą 8,3 sekundy dla mniejszej baterii i 8,2 sekundy dla większej. Dodatkowe szczegóły TUTAJ.

The Next Ora Cat vel Ora Lightning Cat

Dla tych, którzy nie potrzebują auta miejskiego (Ora Funky Cat ma 4,235 m długości i 228 l bagażnika) ciekawszy będzie The Next Ora Cat (pol. Następny Ora Cat), którzy jako żywo przypomina model Ora Lightning Cat zaprezentowany w Chinach roku temu. Samochód jest większy, ma 4,87 metra długości (segment D) i wizualnie kojarzy się z Warszawą M20 i Porsche Panamerą. Jego najbliższą konkurencją będzie Hyundai Ioniq 6 oraz, naturalnie, Tesla Model 3.

Producent zapowiada baterię o pojemności 83 kWh i 430 jednostek zasięgu według nieokreślonej bliżej procedury (WLTP?). Nieco zaskakuje podana przez producenta moc ładowania: 80 kW. Być może to efekt mocnej inspiracji infrastrukturą Państwa Środka? Przyspieszanie pójdzie autu lepiej, The Next Ora Cat ma posiadać dwa silniki o sumarycznej maksymalnej mocy 300 kW/408 KM i 680 Nm momentu obrotowego, 100 km/h samochód osiągnie po około 3 sekundach.

Wey Coffee 01, Wey Coffee 02

Great Wall Motor, właściciel marki Ora, pochwalił się też hybrydami plug-in: Wey Coffee 01 i Wey Coffee 02. Pierwszy ma baterię o pojemności 39,67 kWh (!) pozwalającą na pokonanie do 146 jednostek WLTP w trybie czysto elektrycznym i może być ładowany z mocą do 50 kW. Zespół napędowy Wey Coffee 01 to dwa silniki elektryczne o mocy 120 i 135 kW współgrające turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów. Całość osiąga maksymalnie 350 kW/476 KM mocy i umożliwia przyspieszenie do 100 km/h w 5 sekund. Cena Wey Coffee 01 Premium startuje od 55 900 euro w Niemczech, co w Polsce odpowiadałoby kwocie 277 100 złotych.

Wey Coffee 01 (c) Wey / GWM

Wey Coffee 02 jest nieco mniejszy niż Coffee 01, na zdjęciach niemal się od niego nie różni. Producent obiecuje podobny zespół napędowy i zbliżone osiągi. Auta powinny zadebiutować w pierwszej połowie 2023 roku, Wey Coffee 01 najpierw, w I kwartale 2023.

Wey Coffee 02 (c) Wey / GWM

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: gdybyśmy byli europejskim producentem samochodów elektrycznych, bylibyśmy lekko przerażeni tymi propozycjami. Ora Funky Cat jest bardziej wyrazisty i ciekawszy niż to, co oferuje cała lokalna konkurencja. The Next Ora Cat to model, obok którego ciężko przejść bez emocji. Wey Coffee wreszcie prezentują się normalniej, lecz usiłują zaszokować odbiorcę możliwościami zespołu napędowego.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]