Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Chiński dostawca części: Tesla ma pięcioletnią przewagę nad resztą branży

Użytkownik Twittera Ray4Tesla śledzi chińskie doniesienia na temat Tesli i dość regularnie publikuje je na swoim koncie. Tym razem wychwycił komunikat giełdowy pewnego chińskiego dostawcy części OEM dla Tesli, Audi, Forda, General Motors, Volkswagena i kilku innych firm z branży motoryzacyjnej.

Ningbo Tuopu: „Firma A” wyprzedziła konkurencję

W komunikacie giełdowym nazwa „Tesla” nie padła, wzmiankowano tylko „Firmę A”, jednak opisano ją na tyle dokładnie, że da się na jej podstawie zidentyfikować, że chodzi o producenta z Kalifornii. Otóż grupa Ningbo Tuopu jest niezwykle zadowolona ze współpracy z „Firmą A” i jej zdaniem ma ona pięcioletnią przewagę nad konkurencją. Teslę komplementowano za praktycznie wszystko, przedstawiciele Ningbo Tuopu podkreślili, że:

(…) wszystko, co robi 'Firma A’ jest właściwe, wliczając w to pozycjonowanie produktów, procesy badawczo-rozwojowe, produkcję, zarządzanie dostawami, troskę o jakość czy marketing.

Można uznać, że chiński dostawca wie, co mówi, skoro lista jego klientów obejmuje największe koncerny motoryzacyjne zachodniego świata oraz marki chińskie (Geely, Nio, SAIC). Z drugiej strony: sukces Tesli bezpośrednio przekłada się na sukces Ningbo Tuopu, firma zacytowała choćby wzrost europejskiej sprzedaży Tesli o 240 procent w maju 2021 roku [te dane są do weryfikacji – przyp. red. www.elektrowoz.pl]. Gdy zatem samochody Muska znajdują coraz większą liczbę nabywców, trudno oczekiwać, żeby Chińczycy na to narzekali, skoro wzrost sprzedaży oznacza coraz szerszy strumień płynącej do nich gotówki.

„Pięcioletnia przewaga” to druzgocąca różnica. Większość ekspertów z branży uznaje ostrożnie, że technologiczna przewaga Tesli wynosi około 2-3 lat i że stopniowo topnieje. Według prezesa Audi firma Muska już rok temu nie miała żadnej przewagi nad branżą w bateriach, a w kwestii oprogramowania i autonomii wyprzedzała resztę globu o zaledwie dwa lata.

Zdjęcie otwierające: schemat budowy nadwozia Tesli Model 3 Performance (c) Tesla

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: jako ciekawostkę warto dodać, że również Polska skorzysta ze strumienia pieniędzy płynącego z Tesli do Ningbo Tuopu. Nie dalej jak w kwietniu tego roku chińska grupa niespodziewanie ogłosiła, że wybuduje pod Poznaniem fabrykę ram pomocniczych do samochodów elektrycznych (Centrum Logistyczne Franowo-Żegrze). Nie jest jasne, do czego konkretnie będą te ramy oraz czy budowa fabryki ma jakiś związek z powstającymi zakładami Tesli w Gruenheide.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version