Chiński państwowy koncern samochodowy, Changan Automobile, wprowadzi do Europy markę Deepal. Jako pierwszy w ofercie ma się pojawić crossover o nazwie Deepal S07. Co ciekawe, model trafi na Stary Kontynent już w czwartym kwartale 2024 roku, wcześniej niż Mazda EZ-6, dla której bazą jest Deepal L07 (dawniej: Deepal SL03), bliski krewniak Deepala S07 właśnie. Jakby Chińczycy założyli, że muszą być w Europie jak najszybciej, a starzy producenci… cóż, im się nie spieszy.

Deepal S07: dane techniczne i cena, czyli wszystko, co wiemy i czego się spodziewamy

Deepal L07 i Deepal S07 to bardzo bliskie sobie technologicznie samochody; L07 jest liftbackiem (niski model z klapą bagażnika podnoszoną wraz z szybą), S07 z kolei ma nadwozie typu SUV. Obydwa auta należą do segmentu D, Deepal S07 powstał w 2023 roku jako bezpośredni konkurent Tesli Model Y. W prace nad nim oprócz Changana zaangażowany był CATL i Huawei, mamy więc auto dopracowane pod kątem klasycznych technologii motoryzacyjnych (Changan), elektroniki i oprogramowania (Huawei) oraz baterii Li-ion (CATL). Dość powiedzieć, że model potrafi uzupełnić baterię od 30 do 80 procent w 15 minut.

Deepal S07 oferowany jest na świecie jako ładowana z gniazdka hybryda szeregowa (EREV) z bateriami o pojemności 19 lub 31,7 kWh oraz elektryk z baterią o pojemności 66,8 (inne źródła: 69 kWh) lub 80 kWh. I tutaj zaczyna się robić interesująco, bo mniejsza bateria /model: Deepal S07 520/ parowana jest z silnikiem o mocy 190 kW/258 KM. Przy większej baterii /model: Deepal S07 628/ mamy ledwie 160 kW/218 KM mocy. Skąd ten rozjazd? Prawdopodobnie chodzi o to, że pierwszy akumulator oparto o cięższe ogniwa LFP dostarczane przez CATL, podczas gdy w drugim znajdziemy ogniwa produkowane przez CALB – wiele wskazuje na to, że są wysokoniklowe.

Liczby w nazwie modeli oznaczają zasięg, przy obecnym zamieszaniu z jednostkami możemy wstępnie założyć, że wartości według WLTP powinny być zbliżone, ewentualnie nieco niższe. Wymiary: Deepal S07 ma długość 4,75 metra i 2,9 metra rozstawu osi, jego pojemność bagażnika to 570 litrów. Co ciekawe: Chińczycy szybko zapamiętali, że przedni bagażnik może stanowić o przewadze sprzedażowej – w S07 „frunk” ma pojemność aż 125 litrów.

W 2024 roku samochód będzie sprzedawany w Norwegii, Danii, Holandii i Niemczech. W 2025 roku auto pojawi się w salonach w Szwajcarii, Finlandii i Szwecji, następnie w Zjednoczonym Królestwie. W 2026 roku powinno zadebiutować we Włoszech i Hiszpanii. Do 2028 roku samochód ma być dostępny na „wszystkich ważnych rynkach europejskich”. Ceny Deepala S07 w Chinach zaczynają się od 169 900 juanów, dlatego w Polsce spodziewajmy się okolic 170 000-180 000 złotych. Oczywiście pod warunkiem, że model będzie tu sprzedawany, bo w komunikacie prasowym nasz kraj się nie pojawił.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: