Chiński BYD wyraźnie poczuł, że to jest TEN moment, że jest szansa na przemeblowanie na rynku motoryzacyjnym i odkrojenie sobie dużego kawałka tortu. Firma najpierw zrezygnowała z produkcji samochodów wyłącznie spalinowych – ma w ofercie tylko NEV-y, czyli elektryki i hybrydy plug-in – a teraz uruchomiła szeroko zakrojoną ofensywę wymierzoną w tradycyjne modele. W nowej reklamie mówi wprost: „Elektryczne tańsze niż spalinowe”, co rzekomo wywołało duże poruszenie w Volkswagenie i Nissanie.

Aktualizacja 2024/02/27, godz. 16.24: nasz Czytelnik dotarł do cen hybryd plug-in i wersji elektrycznych, zaktualizowaliśmy tekst.

Samochód elektryczny za mniej niż spalinowy? Proszę bardzo, BYD-owi się chce

Ceny samochodów elektrycznych miały zrównać się z cenami odpowiadających im modeli spalinowych, gdy koszty zakupu baterii dotrą do poziomu 100 dolarów za 1 kWh, prognozował od lat BloombergNEF. W tym roku CATL chce sprzedawać ogniwa LFP za około 56 dolarów/kWh, ale mimo tych zjazdów sprawa przybrała dość nieoczekiwany obrót: niektóre elektryki niemal zrównały się z cenami modeli spalinowych, bo auta spalinowe… solidnie podrożały.

Taki żart ze strony producentów.

BYD obrał inną drogę: firma zdecydowała się na frontalny atak wymierzony w pojazdy ze starymi napędami. W reklamie, którą wychwycono na Weibo, BYD mówi wprost o „aucie elektrycznym tańszym niż tradycyjne”. BYD Qin Plus DM-i (hybryda plug-in), model segmentu C (4,77 m długości, 2,72 m rozstawu osi), oferowany jest za 79 800 yuanów, równowartość 44 000 złotych.

Wariant elektryczny, BYD Qin Plus EV, kosztuje od 109 800 yuanów, równowartości 60 500 złotych. Samochód dostępny jest z bateriami o pojemności 48, 57 i 72 kWh, startowa cena dotyczy zapewne najmniejszego akumulatora.

Wygląda na to, że za identyczną kwotę sprzedawany jest też BYD Destroyer 05 (na ilustracji po lewej), bliski krewniak Qina Plus EV, tyle że z napędem hybrydowym plug-in:

Najdroższy BYD Qin Plus EV ma baterię o pojemności 71,7 kWh, podaje Wikipedia, i 600 jednostek zasięgu CLTC, co powinno przełożyć się na 385 kilometrów realnie w trybie mieszanym albo 450 jednostek WLTP. BYD Qin Plus EV występuje w licznych odmianach, nie zanosi się na to, żeby miał trafić na rynek europejski, natomiast w Chinach miał spowodować „panikę w Volkswagenie i Nissanie” (źródło).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: