General Motors oficjalnie zaprezentowało Chevroleta Menlo EV, model przeznaczony na rynek chiński. Auto obiecuje 410 jednostek zasięgu NEDC, co powinno przełożyć się na około 275 kilometrów zasięgu realnego.

Chevrolet Menlo EV z gorszym zasięgiem, ale atrakcyjniejszy wizualnie niż Bolt

Producent nazywa auto „sportowo-wyglądającym sedanem”, choć ze zdjęć wynika raczej, że jest to nieco wyżej zawieszone kombi z lekko podniesioną linią dachu – czyli crossover. Deklarowany przez producenta zasięg podpowiada nam, że Menlo EV posiada pakiet baterii o pojemności 50-60 kWh.

Amerykańscy miłośnicy marki Chevrolet mają za złe producentowi, że rozpieszcza chińskich odbiorców, a zapomniał o swojej ojczyźnie. Faktycznie, od czasów premiery Chevroleta Bolta w 2016 roku, General Motors nie wprowadziło do Stanów Zjednoczonych żadnego nowego elektryka. Jedyną nowinką jest powiększony pakiet akumulatorów w Bolcie (2020).

W tym czasie Tesla rozpoczęła produkcję i sprzedaż Modelu 3, Volkswagen zaczął oferować Audi e-tron Quattro i ruszył z anonsowaniem serii Volkswagen ID., Mercedes wprowadził do oferty EQC a Grupa PSA całą serię aut opartych na platformie e-CMP. W ostatnich trzech latach w segmencie aut elektrycznych wydarzyło się więcej niż wcześniej od początku XXI wieku.

General Motors nie zdradza, czy Menlo EV ma szansę trafić na inne rynki. Zapowiada jednak u-SUV-ioną wersję Chevroleta Bolta:

> Nowy krewniak Chevroleta Bolta coraz bliżej [Car and Driver]

A oto Chevrolet Menlo EV w pełnej krasie:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]