Raptem kilkanaście dni temu informowaliśmy o wejściu linii Chery Tiggo na polski rynek, tymczasem komunikację z mediami rozpoczęła kolejna marka chińskiego koncernu: Exlantix. Zapowiadane są dwa modele: Exlantix ET i Exlantix ES. W Państwie Środka samochody sprzedawane są pod marką Exeed a Exlantix bywa oznaczeniem modelowym, choć też nie zawsze. Markę Exlantix jako samodzielny twór po raz pierwszy wprowadzono do oferty w… rosji.

Exlantix w Polsce – co wiemy

Jeśli chodzi o debiut aut, na pewno warto przyglądać się portalowi Otomoto, bo ten już 20 maja 2025 roku opublikował [częściowo?] płatny artykuł o tym, że Exlantix wchodzi do Polski (źródło). Reszta mediów wie znacznie mniej, 30 czerwca usłyszeliśmy dość mgliste zapowiedzi dotyczące premiery, dowiedzieliśmy się jedynie, że pierwsze egzemplarze testowe powinny być w Polsce pod koniec lipca. Co więcej: raptem wczoraj Otomoto pochwaliło się też, że łączy siły z BAIC, portal ogłoszeniowy może stać się głównym kanałem sprzedażowo-komunikacyjnym w Polsce dla chińskich producentów samochodów.

Exeed Exlantix ET w wersji dla Chin (c) Exeed, za: CarNewsChina

Wracając do aut jako takich: Exlantix ES to model pochodzący z 2023 roku, ET z kolei został zaprezentowany w roku 2024. Obydwa modele dostępne są w wariantach elektrycznych i spalinowych (hybrydy plug-in, EREV). W polskiej komunikacji mówi się tylko o „nowoczesnych, w pełni elektrycznych układach napędowych”, Chery postąpiło więc dość ekstrawagancko i nietypowo, dotychczas bowiem zawsze zaczynało sprzedaż od wersji spalinowych/hybrydowych, a więc pewniejszych, gdy chodzi o zbyt. Na eksport miały trafiać tylko wersje hybrydowe.

Exlantix ES powstał na platformie E0X, na której zbudowano też model Luxeed S7 opracowany wspólnie przez Chery i Huawei (źródło). Auto ma 4,945 metra długości i równe 3 metry rozstawu osi (segment E). W Chinach oferowane było z bateriami od 60,5 kWh i 66,4 kWh LFP, przez 79,9 kWh M3P, aż do 97,7 kWh NCM, w Polsce… trudno powiedzieć, czego się spodziewać. Na pewno trzeba dodać, że ES występuje w wersji nadwoziowej kombi.

Exeed Exlantix ES (c) MIIT, za: CarNewsChina

Exlantix ET to bliski krewniak ES-a, ma 4,955 metra długości i 3 metry rozstawu osi. Model wyposażony jest w zawieszenie pneumatyczne i baterie o pojemności 77 lub 100 kWh, chociaż dotychczas poza krajem produkcji sprzedawany był wyłącznie w wersji hybrydowej. Jego maksymalna cena w Chinach jest tylko odrobinę wyższa niż ceny Tesli Model Y Juniper LR AWD (319 800 vs 313 500 juanów), zaskoczenie może być więc duże.

Auta powinny zadebiutować w ofercie jesienią, wtedy też mogą ruszyć pierwsze dostawy.

Exlantix ET w wersji eksportowej (c) Exlantix, za: CarNewsChina

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: