Chińscy właściciele Great Wall Motor, którzy zdecydowali się na zakup modeli GWM, Wey, Tank, Ora czy Haval, przy próbie odryglowania zamków w aucie otrzymywali dziś błąd 503 Service Unavailable. W efekcie nie udawało im się dostać do kabin samochodów, nie mówiąc o jeździe. Problem musiał dotyczyć infrastruktury producenta, bo objawił się w całych Chinach. W Europie o nim nie słychać, chociaż marki Wey i Ora też są tu obecne.
Samochód z kluczykiem tylko w telefonie? To może być problem
Według oświadczenia, które przedrukował portal MyDrivers, chodziło o „anomalię serwera”, która dotknęła właścicieli aut wszystkich marek Great Wall Motor. Objawiała się ona niemożnością zalogowania do aplikacji mobilnej lub korzystania z niej. Błąd (precyzyjniej: status, odpowiedź) 503 w serwerze HTTP to informacja o braku dostępności usługi czy wręcz serwera. Firma przystąpiła do prac nad rozwiązaniem problemu, stopniowo go usuwała a nabywcom swoich aut zaleciła noszenie ze sobą mechanicznego kluczyka, żeby uniknąć podobnych kłopotów w przyszłości.
W Europie podobne przypadki też się zdarzały: jak twierdzi nasza Czytelniczka, kilka miesięcy temu doszło do awarii infrastruktury Xpenga, która na około godzinę odcięła część właścicieli od samochodów. W takich sytuacjach sprawdzi się kluczyk wykorzystujący lokalną łączność (Bluetooth, NFC, UWB), o ile tylko – jak w powyższej sytuacji – producent pozostawi możliwość zalogowania się do aplikacji mobilnej. W ostateczności kierowca może posłużyć się kartą NFC lub tradycyjnym kluczykiem z grotem, jeśli jest w posiadaniu takowego.

Tank 300. Marka Tank (pol. czołg) sprzedaje takie właśnie duże i ciężkie samochody o dużych możliwościach off-roadowych (c) Tank / Great Wall Motor
Fizyczne kluczyki warto mieć przy sobie w przypadku wjazdów na duże głębokości (garaże podziemne), podróży do miejsc o słabym pokryciu siecią 2G/3G/4G/5G i… na wszelki wypadek, jeśli nie ufamy swojemu telefonowi. W Great Wall Motor sygnały o problemie zaczęto zgłaszać rano czasu chińskiego, całkowite usunięcie awarii zakomunikowano o godzinie 16.00. Niektórzy mogli być więc odcięci od samochodów przez niemal cały roboczy dzień.