Xiaomi SU7 Max, jak przyznaje się sam producent, było porównywane z Teslą Model S i Porsche Taycan. Dlatego prezes Xiaomi od początku ostrzegał, że cena samochodu też będzie odpowiednia. Zaskoczył rynek, gdy ujawnił prawdę: ceny Xiaomi SU7 Max, najmocniejszego modelu z największą baterią, zaczynają się od 299 900 juanów, zaledwie 42,9 procent kosztów zakupu Tesli Model S lub dokładnie tyle, ile kosztuje w Chinach Tesla Model Y Long Range. Jeśli policzymy proporcjonalnie, cena Xiaomi SU7 Max w Polsce powinna wynieść nieco ponad 250 000 złotych. 

Nowe Porsche Taycan Turbo dostępne jest od 809 000 złotych.

Xiaomi SU7 Max, najmocniejszy w gamie, na papierze nokautuje konkurencję

Cena Xiaomi SU7 zaczyna się od 219 900 juanów, więc Xiaomi SU7 Max jest o zaledwie 38,9 procent droższy od swego najsłabszego brata. Na bazie chińskich i polskich cen Tesli Model 3 łatwo oszacujemy, że Xiaomi SU7 Max powinno kosztować około 251 000 złotych. To mniej więcej tyle samo, ile powinniśmy zapłacić za Teslę Model 3 Ludicrous vel Teslę Model 3 Highland Performance, najmocniejszy wariant po faceliftingu. Tymczasem na papierze w Xiaomi SU7 praktycznie wszystko jest lepsze:

  • bateria 101 (~97?) kWh,
  • 495 kW/673 KM mocy,
  • 800 jednostek CLTC zasięgu, około 513 kilometrów realnie w trybie mieszanym, około 600 jednostek WLTP [obliczenia redakcji Elektrowozu],
  • przyspieszenie 0-100 km/h w 2,78 sekundy,

  • architektura 800 V, napięcie w instalacji 871 V (tylko Max),
  • 56-calowy wirtualny wyświetlacz dzięki wyświetlaczowi projekcyjnemu (HUD),
  • współczynnik oporu powietrza Cx równy 0,195.

Xiaomi SU7 Pro, maksymalny zasięg, wyważona cena

Podczas prezentacji ujawniono też ceny Xiaomi SU7 Pro, modelu, o którym spekulowano, że pojawi się rok później i zostanie wyposażony w baterię o pojemności 140 kWh. Teraz wiemy już, że były to tylko plotki: bateria Xiaomi SU7 Pro ma 94,3 (~89?) kWh pojemności i wykorzystuje architekturę 400 V. Dzięki napędowi na tył auto obiecuje największy zasięg w gamie modelowej Xiaomi SU7, bo aż 830 jednostki CLTC zasięgu, około 532 km realnie w trybie mieszanym, około 623 jednostki WLTP [obliczenia redakcji Elektrowozu na bazie CLTC].

Niski współczynnik oporu powietrza może sprawić, że będzie to doskonały samochód na długie wyprawy, bo zużycie energii będzie rosnąć wolniej niż u konkurencji. Jeśli policzymy proporcjonalnie, jak w przypadku wcześniejszych modeli, chińska cena Xiaomi SU7 Pro, która zaczyna się od 245 900 juanów, w Polsce odpowiadałaby kwocie 206 000 złotych [wstępne szacunki redakcji]. Przypomnijmy: mówimy o modelu segmentu E, rozmiarowym odpowiedniku VW ID.7 czy BMW i5.

Wszystkie auta wykorzystują odlewy w podwoziu, wszystkie posiadają autopiloty kontrolowane przez chipset Nvidia Orin, wszystkie zamówione w Chinach do 30 kwietnia 2024 roku będą oferowane z tapicerką ze skóry Nappa, chłodzonym schowkiem na napoje i zestawem audio premium kompatybilnym z Dolby Atmos wykorzystującym 25 głośników.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 5]