Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

CENY: VW ID.3 po faceliftingu od 191 290 zł dla ~62 (58) kWh, od 220 590 zł dla ~82 (77) kWh [ekskluziw + aktualizacja :]

Dziś, w czwartek, 27 kwietnia, do oferty trafił Volkswagen ID.3 po faceliftingu / VW ID.3 PA. Samochód z klasyczniejszym, bardziej przypominającym inne modele marki wyglądem będzie dostępny w dwóch wariantach: Pro Performance ~62 (58) kWh i Pro S ~82 (77) kWh. Cena VW ID.3 58 kWh będzie startować od 191 290 złotych, ceny ID.3 Pro S 77 kWh zaczną się od 220 590 złotych. W tym drugim przypadku mamy do czynienia z solidną obniżką w stosunku do poprzedniej generacji.

Aktualizacja 2023/04/28, godz. 13.29: konfigurator samochodu jest już dostępny TUTAJ.

Nowe ceny VW ID.3, zespół napędowy po staremu, ale…

Zmiany jeszcze nie widać w konfiguratorze, niektóre warianty reagują błędem, ale salony już o niej wiedzą:

Nie wiemy jeszcze, jaka będzie podstawowa wersja silnikowa ID.3. Podczas prezentacji modelu przy baterii 58 kWh mówiono o 150 kW/204 KM, spodziewamy się wszak, że z czasem do oferty może trafić też słabszy wariant 125 kW/170 KM. Przy baterii 77 kWh na pewno otrzymamy 150 kW/204 KM, bo tak duży akumulator wymaga po prostu mocniejszego silnika do zachowania znośnej dynamiki samochodu. Zasięgi wyniosą odpowiednio do 426 i do 546 jednostek WLTP, na większych felgach będą gorsze.

Oprócz tego, że auto zyskało odświeżony wygląd, ma też wnętrze wykonane i obite w całości tworzywami sztucznymi. W samochodzie pojawi się opcjonalny pakiet zapamiętywania miejsca parkingowego i automatycznego zatrzymywania się na nim. Nowy VW ID.3 obsługuje też mechanizm Plug & Charge i oddawanie energii – do tego jednak wymagany będzie specjalny zestaw składający się z ładowarki DC-DC, magazynu energii i falownika.

Wyświetlacz centralny samochodu ma 12 cali, nie wygląda na to, żeby przyciski pod ekranem zyskały podświetlenie, które w VW ID.7 udało się wprowadzić. Auto powinno być dostarczane co najmniej z ID. Software 3.2, chociaż bardziej prawdopodobne jest ID. Software 3.4 lub 3.5, ponieważ dopiero w tych wersjach pojawi się obiecywana przez producenta pełna obsługa V2G.

VW ID.3 58 kWh nosi oznaczenie modelowe E123MJ, wariant z baterią 77 kWh to E124MN. Z czasem liczba wariantów może się zwiększyć. Dostawy auta na terenie Niemiec planowane są przed końcem roku.

Nota od redakcji Elektrowozu: jeśli ktoś nie musi mieć Tesli lub po prostu jej nie lubi, a porusza się po mieście, powinien rozważyć VW ID.3. Dzięki 4,26 metra długości i ekstremalnie skrętnym przednim kołom auto bajecznie się parkuje. Nawet modele segmentu B wydają się przy nim bardziej toporne. Wersja 77 kWh ma doskonały zasięg, jej minusem są natomiast 4 miejsca w kabinie (wersji 5-miejscowej w Polsce dotychczas nie oferowano) i brak nawiewów w tunelu środkowym z tyłu. Tym niemniej: gdyby Wydawca miał wolne 180 000 złotych w portfelu, rozważalibyśmy ustawienie się w kolejce do zamówienia 🙂

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version