Pojawiły się ceny Volvo EX90 – elektrycznego odpowiednika Volvo XC90 – w wersjach wyposażeniowych innych niż Ultra. Auto w wariancie Core z napędem na jedną oś zaczyna się od 399 900 złotych, co jest kwotą niewiele wyższą niż oszacowane przez nas ceny Kii EV9. Wariant EX90 Plus kosztuje od 429 900 złotych. Dostawy modelu powinny rozpocząć się dopiero w drugiej połowie 2024 roku.
Volvo EX90: cena, wyposażenie i wszystko, co wiemy
Volvo EX90 jest dużym samochodem rodzinnym marki należącej do chińskiego Geely. Auto będzie konkurować bezpośrednio z Teslą Model X, Mercedesem EQS SUV, Kią EV9, ma 5,04 metra długości i od edycji Plus wyposażone jest w 7 miejsc siedzących. Podstawowa wersja Core ma 5 miejsc siedzących, za 6 miejsc dopłacimy 20 000 złotych, za 7 – 10 000 złotych. Wszystkie dodatkowe lakiery oprócz standardowego szarego (Vapour Grey) kosztują 4 800 złotych, podstawowe felgi Core są 20-calowe.
EX90 napędza jeden silnik o mocy 205 kW/279 KM, pojemności baterii nie podano, zasięg WLTP Volvo EX90 w tej wersji to 580 jednostek WLTP, możemy się zatem domyślać, że akumulator zmniejszono o kilkanaście kilowatogodzin (99 kWh?), skoro AWD ma 111 kWh i 585 jedn. WLTP. Nawet najtańszy wariant w standardzie ma m.in. lidar, regulowane elektrycznie fotele kierowcy i pasażera oraz podgrzewane tylne siedzenia (tylko dwa? tylko drugi rząd?). System audio to Bowers & Wilkins.
Od edycji Plus mamy możliwość dokupienia drugiego silnika (Volvo EX90 Twin Motor, +30 000 zł) lub edycji wzmocnionej (Twin Motor Performance, +50 000 zł). Przyspieszenie 0-100 km/h Volvo EX90 Single Motor trwa 8,4 sekundy, z dwoma silnikami czas skraca się do 5,9 sekundy, przy wariancie Performance 100 km/h osiągniemy już po 4,9 sekundy. Tych ostatnich możliwości raczej nie testujmy z rodziną na pokładzie 🙂
Volvo EX90 z wyposażeniem Plus i Ultra
System audio Bose Premium w zestawie oferowane jest od edycji Plus kosztującej od 429 900 złotych. Wraz z nią otrzymamy też m.in. dodatkowe oświetlenie wnętrza („High Level”), czterostrefową klimatyzację, wyświetlacz projekcyjny (Head-up / HUD) i dodatkowe elementy ozdobne. Co ciekawe: jaśniejsza lub jasna tapicerka nie wymagają dopłaty, ale ta ostatnia dostępna jest właśnie od wersji Plus.
Pikselowe reflektory dostępne są w standardzie dopiero w wariancie Ultra (od 479 900 złotych), to samo dotyczy masażu i kamery 360 stopni.
Volvo EX90 wykorzystuje architekturę 400 V, dlatego nawet na najszybszych dostępnych obecnie ładowarkach nie ma szans na rozpędzenie się powyżej 200, może 225 kW. Jednak nawet uczciwie trzymane 150 kW powinno wystarczyć na całkiem szybkie uzupełnienie energii podczas przerwy w podróży [wstępne szacunki redakcji Elektrowozu].
Konfigurator modelu znajduje się TUTAJ.