Polski oddział Volkswagena zapowiadał, że ujawni ceny Volkswagena ID.3 spoza limitowanej edycji „1st” w środę, 26 sierpnia. Okazało się jednak, że wystarczyła prosta modyfikacja adresu URL na stronie volkswagen.pl, by zapoznać się z cennikiem już dziś. Oto on, tylko na www.elektrowoz.pl.

Cena VW ID.3 od 155 890 zł dla baterii 58 (62) kWh, od 179 990 zł dla baterii 77 (82) kWh

Jeśli zechcemy kupić Volkswagena ID.3 nienależącego do limitowanej wersji „1st”, musimy przygotować się na wydanie niemal 156 tysięcy złotych. Przy ID.3 z baterią 58 (62) kWh, silnikiem o mocy 150 kW (204 KM) i deklarowanym zasięgiem 420-425 jednostek WLTP (do ~360 km) kwoty są następujące:

  • VW ID.3 Pro Performance – 155 890 zł (dla porównania: ID.3 1st – od 167 190 zł),
  • VW ID.3 Pro Performance „Life” – 164 490 zł,
  • VW ID.3 Pro Performance „Business” – 178 190 zł,
  • VW ID.3 Pro Performance „Style” – 178 990 zł,
  • VW ID.3 Pro Performance „Family” – 182 890 zł.

Jeżeli natomiast interesuje nas czteromiejscowa wersja ID.3 z baterią o pojemności 77 (82) kWh, silnikiem 150 kW (204 KM) i zasięgiem 542-549 jednostek WLTP (do ~460-470 km), musimy przygotować co najmniej:

  • VW ID.3 Pro S – 179 990 zł (!),
  • VW ID.3 Pro S „Tour” – 214 490 zł.

VW ID.3: waga, pojemność bagażnika, kolory lakierów

Auta ważą odpowiednio 1,805 i 1,934 tony, przyspieszają w 7,3 i 7,9 sekundy. Pojemność bagażnika to 385 litrów, a przy złożonych siedzeniach – 1 267 litrów. Samochody dostępne są w kolorze szarym z czarnym dachem. Za lakier biały, szaroniebieski, srebrny lub ciemnoszary trzeba dopłacić 2 620 złotych, za turkusowy – 3 270 złotych.

Wersje kolorystyczne Volkswagena ID.3 (c) Czytelnik Konrad

Klimatyzacja dwustrefowa dla wybrańców, pompa ciepła dostępna jako opcja

Podgrzewana kierownica dostępna jest w standardzie dopiero od Pro Performance „Life”, to samo dotyczy podświetlanej konsoli środkowej i podgrzewanych dysz spryskiwaczy przedniej szyby. Bezkluczykowy dostęp pojawia się w wariancie „Business”. Żeby mieć klimatyzację dwustrefową, musimy zdecydować się na Pro Performance „Family” lub Pro S „Tour” – w pozostałych wariantach jest jednostrefowa.

W standardzie z samochodem otrzymamy przewód z wtykami Typu 2 po obu stronach, natomiast za możliwość ładowania z gniazdka 230 V dopłacimy 750 złotych (wszystkie wersje). Aby skorzystać z wyświetlacza HUD z opcjami poszerzonej rzeczywistości, musimy kupić najdroższy wariant Pro S Tour.

Wygląd wizualizacji AR na szybie VW ID.3 (c) Czytelnik

Interesująca jest opcjonalna pompa ciepła. Możemy ją zamówić za dodatkowe 5 480 złotych, niezależnie od wybranego wariantu wyposażeniowego samochodu. Dynamiczne (sekwencyjne) kierunkowskazy dostępne są tylko w Pro Performance „Business”, „Style”, „Family” oraz Pro S „Tour”. W edycji „Style” znajdziemy również podświetlaną listwę w atrapie chodnicy – prawdę mówiąc nie kojarzymy, jak mogłaby wyglądać.

> Pompa ciepła w samochodzie elektrycznym – warto dopłacić czy nie? [SPRAWDZAMY]

Warianty z mniejszą baterią w standardzie ładowane są mocą do 100 kW, warianty z większą – do 125 kW. Przy prądzie przemiennym wszystkie modele korzystają z 3-fazowej ładowarki pokładowej o mocy 11 kW. Edycja 58 kWh może być dostępna jeszcze w tym roku, wersja 77 kWh ma być dostarczana dopiero w roku 2021.

Oto cały cennik:

A co z obiecywanym Volkswagenem ID.3 w cenie Golfa z silnikiem Diesla?

Tani VW ID.3 Pure z baterią o pojemności 45 (48) kWh w cenie poniżej 130 tysięcy złotych ma się pojawić w ofercie w 2021 roku. Auto w najsłabszej wersji będzie dysponowało silnikiem o mocy 93 kW (126 KM), przyspieszy do 100 km/h w 11 sekund i zaoferuje nabywcy 330 jednostek WLTP zasięgu (~280 km realnie).

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: cena VW ID.3 Pro S 77 (82) kWh jest świetna, o kilkadziesiąt tysięcy złotych niższa niż Tesli Model 3 Long Range AWD 74 (80) kWh. Niestety, przy czterech miejscach w kabinie auto znajdzie zastosowanie w rodzinach do 2+2. Brak homologacji dla piątego miejsca to prawdopodobnie metoda na „zachęcenie” odbiorców do zapoznania się z Volkswagenem ID.4, który przy identycznym rozstawie osi i niewiele większej szerokości nadwozia na tylnej kanapie zapewne bez problemu zmieści trzy osoby.

Jeszcze smutniejsze jest to, że nowy Volkswagen Golf, który jest o 2 centymetry węższy (179 vs 1,81 metra) również zmieści z tyłu trzy osoby.

Nota 2 od redakcji www.elektrowoz.pl: przy wyliczaniu cen VW ID.3 na podstawie rynku niemieckiego myliliśmy się raptem o kilka tysięcy złotych, a przy niektórych kwotach trafiliśmy niemal w punkt 🙂

> Polskie ceny VW ID.3 w oparciu o cennik naszych zachodnich sąsiadów [obliczenia, dane niepewne]

Zdjęcia samochodu na tle fabryki Volkswagena w Wolfsburgu, wnętrza oraz spod maski (c) Juergen Stackmann / Twitter

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: