Volkswagen ID.5, wersja coupe VW ID.4 z kilkoma dodatkowymi funkcjami, kosztuje w Niemczech od 46 515 euro. W Polsce oznaczałoby to ceny na poziomie startującym od około 212 tysięcy złotych, ale idący w górę kurs euro może sprawić, że auto będzie droższe i zacznie się od okolic 220 tysięcy złotych [spekulacje redakcji www.elektrowoz.pl].

Cena VW ID.5 niezbyt atrakcyjna, jeśli wziąć pod uwagę, że to najsłabszy wariant

Volkswagen ID.5 to auto o ciekawym nadwoziu, ale podana powyżej cena dotyczy najtańszej wersji VW ID.5 Pro z baterią o pojemności 77 kWh (mniejszych w ofercie nie ma) oraz silnikiem o mocy 128 kW (174 KM) napędzającym tylne koła. Przy wadze auta wynoszącej około 2,2 tony nie spodziewajmy się rakiety, raczej odpowiednika spalinowego modelu z benzynowym silnikiem o pojemności 1.5 litra. W mieście model będzie dość żwawy, wyprzedzanie na autostradzie będzie wymagało planowania.

Volkswagen ID.4 (w głębi) i VW ID.5 GTX (c) Volkswagen

Dla osób potrzebujących lepszych osiągów jest też wersja ID.5 Pro Performance z silnikiem 150 kW (204 KM) oraz edycja GTX o mocy 220 kW (299 KM) z napędem na obie osie. Podczas premiery producent mówił o mocy ładowania podniesionej do 135 kW, tę wartość potwierdzają również przecieki dotyczące nowego VW ID.3 (2022). Co ciekawe: najdynamiczniejszy wariant GTX może ładować się z mocą nawet 150 kW (źródło), czyli podobne wartości powinniśmy zobaczyć wkrótce w Audi Q4 e-tron 50 Quattro.

Słabsze warianty oferują 520 jednostek zasięgu WLTP (do 440 km realnie, 310 km na autostradach przy „staram się trzymać 120 km/h”), wersja z napędem na obie osie obiecuje 490 jednostek (do 420 km realnie, 290 km na autostradach ). Auta dysponują w standardzie 3-fazową ładowarką o mocy 11 kW oraz fabrycznie zainstalowane oprogramowanie ID.Software 3.0.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]