Zaledwie dwa tygodnie temu usłyszeliśmy w polskim oddziale Volkswagena, że nie możemy otrzymać informacji o terminie ogłoszenia cen VW ID.4. Jednak nasz informator nie zawiódł: miały być na początku października i są na początku października. Cennik VW ID.4 1st startuje od 202 390 złotych, cennik ID.4 1st Max od 243 990 złotych.

Skąd zatem ma się brać irytacja nabywców ID.3 1st? Porównajcie pojemności baterii:

Volkswagen ID.4 1st 77 (82) kWh niewiele droższy niż ID.3 1st 58 (62) kWh

Ceny, jak wspomnieliśmy, wynoszą:

  • 202 390 złotych dla VW ID.4 1st,
  • 243 990 złotych dla VW ID.4 1st Max.

Tymczasem Volkswagen ID.3 1st w podobnie wyposażonym wariancie Plus, lecz z mniejszą baterią kosztuje 194 390 złotych, a VW ID.3 nie-1st z identyczną baterią ma kosztować 180 lub 215 tysięcy złotych, ale zaoferuje nam tylko cztery miejsca w kabinie:

> Ceny Volkswagena ID.3 jawne. Najtańszy 155,9 tys. zł (Pro Performance 58 kWh), najdroższy 214,5 tys. zł (Pro S Tour)

Volkswagen ID.4 – specyfikacja

Volkswagen ID.4 to elektryczny crossover górnej części segmentu C-SUV z silnikiem o mocy 150 kW (204 KM) i 310 Nm momentu obrotowego, który napędza koła tylne. Jednak w przeciwieństwie do Volkswagena ID.3 1st – auta kompaktowego, odpowiednika e-Golfa – ID.4 wyposażony jest w baterię o pojemności 77 (82) kWh, która oferuje 493 lub 500 jednostek zasięgu WLTP (źródło).

W trybie mieszanym będzie to do 421 i do 427 kilometrów zasięgu realnego. Jeśli będziemy eksploatować auto w przedziale 80->10 procent (trasa), wtedy wartości spadną odpowiednio do 295 i 299 kilometrów.

Samochód jest większy i cięższy niż Volkswagen ID.3 1st, więc do 100 km/h rozpędza się w 8,5 sekundy. Pojemność bagażnika VW ID.4 1st to 543 litry.

W polskim cenniku dostępne są trzy warianty kolorystyczne (warto zwrócić uwagę, że nie ma koloru żółtego, który otwiera dokument):

  • biały z czarnym dachem,
  • niebieskim z czarnym dachem,
  • ciemnoszary z czarnym dachem.

Żaden z kolorów lakierów nie wymaga dopłaty. Tapicerka jest szara, średnio jasna, z brązowymi przeszyciami. Prawdopodobnie wygląda tak jak ta, którą oglądaliśmy podczas premiery samochodu:

Podstawowa wersja VW ID.4 1st w porównaniu do 1st Max nie dysponuje m.in. dachem panoramicznym, podświetleniem otoczenia spod lusterek, reflektorami LED Matrix (są LED), dynamicznymi kierunkowskazami, elektrycznie regulowanymi fotelami, progresywnym układem kierowniczym, adaptacyjnym zawieszeniem DCC, trójstrefowej klimatyzacji (jest dwustrefowa), wyświetlaczem HUD.

Samochód ma natomiast w standardzie dwustrefową klimatyzację, ładowarkę prądu przemiennego AC o mocy 11 kW, możliwość ładowania z mocą do 125 kW przy prądzie stałym, 20-calowe felgi, wielofunkcyjną podgrzewaną kierownicę, podgrzewane fotele, 7 głośników, aktywny tempomat wspomagany radarem czy tuner DAB+.

Jeśli więc ktoś się waha między wariantem VW ID.3 1st Plus 58 kWh za 194,4 tysiąca złotych złotych a VW ID.4 1st 77 kWh za 8 tysięcy złotych więcej, to wybór chyba będzie oczywisty.

Jedyny minus? VW ID.4 1st to model z rocznika (2021), który zostanie wyprodukowany w roku 2021. Nabywcy przyjdzie więc na niego jeszcze trochę poczekać. Zanim trafi do właściciela, zapewne spadną ceny VW ID.3 1st (wyprzedaże), pojawią się regularne warianty VW ID.3 nie-1st oraz poznamy ceny Volkswagena ID.4 nie-1st.

Które – jesteśmy tego niemal pewni – powinny być niższe niż wartości opisane powyżej. Nie mówiąc już o tym, że do sprzedaży trafią warianty z mniejszą baterią.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: