Na polskich stronach Volkswagena pojawiły się zmiany, które obserwowaliśmy kilka dni temu w Niemczech. Usunięto wstępnie skonfigurowane warianty VW ID.3, zamiast nich mamy pięć bazowych modeli pozwalających na elastyczniejszy dobór opcji. Zmieniły się też ceny: Volkswagen ID.3 (2022) jest minimalnie droższy niż dotychczasowe wersje, ale bardzo potaniał model z największą baterią i pięcioma miejscami w kabinie.

Volkswagen ID.3 (2022): nowe ceny, nowe konfiguracje

Zacznijmy od informacji, które mamy dzięki niemieckiemu Nextmove: firma utrzymuje, że zmiany, które opisujemy poniżej, to efekt wprowadzenia nowego rocznika modelowego (2022) dostarczanego od września 2021 roku. Volkswagen na swoich stronach opisuje jedynie rok produkcji: 2021. Nie należy mylić tych dwóch dat.

A oto i nowe ceny ID.3 (starsze wraz z wariantami można sprawdzić choćby tutaj -> ceny VW ID.3 (2020/2021)):

  • Volkswagen ID.3 Pure Performance 45 kWh, 110 kW: 139 990 zł (+2,3 proc.) zamiast 136 890 zł,
  • Volkswagen ID.3 Pro 58 kWh, 107 kW: 154 690 zł (+0,6 proc.) zamiast 153 790 zł,
  • Volkswagen ID.3 Pro Performance 58 kWh, 150 kW: 158 390 zł (+1,6 proc.) zamiast 155 890 zł,
  • Volkswagen ID.3 Pro S 77 kWh, 150 kW, 4 miejsca: 185 090 zł (+2,8 proc.) zamiast 179 990 zł,
  • Volkswagen ID.3 Pro S 77 kWh, 150 kW, 5 miejsc: 185 790 zł (-10,3 proc.) zamiast 207 090 zł.

Bazowe wyposażenie we wszystkich wariantach jest identyczne nie licząc modeli najcięższych, z baterią 77 kWh – te jeżdżą na felgach aluminiowych zamiast stalowych:

Nowe wersje Volkswagena ID.3 z rocznika modelowego (2022). Poniżej rozbiliśmy je na 3 osobne ilustracje, do wygodniejszego przeglądania na telefonach komórkowych. Z tego względu wariant Pro został zdublowany (c) Volkswagen

Wyjątkowo interesujący jest ten ostatni przypadek. Dotychczas Volkswagen ID.3 z największą baterią i pięcioma miejscami dostępny był wyłącznie we wstępnie skonfigurowanym wariancie Tour 5, który kosztował od 207 090 złotych. Teraz bazowa wersja auta zaczyna się od 185 790 złotych, co sprawia, że zakup Tesli Model SR+ (od 199 990 złotych) staje się dużo mniej atrakcyjny, o ile tylko ktoś preferuje modele bardziej zwarte i nie potrzebuje samochodu segmentu D.

VW ID.3 Pro S 77 kWh obiecuje 553 jednostki zasięgu WLTP (~473 km realnie w trybie mieszanym, ~350 km przy jeździe autostradowej), ma 150 kW / 204 KM mocy i przyspiesza do 100 km/h w 7,9 sekundy. Pojemność bagażnika jest taka sama, jak w innych ID.3 i wynosi 385 litrów.

Dziwne zamieszanie z ładowaniem DC, użyteczne wyposażenie rozbite na kilka pakietów

We wszystkich Volkswagenach ID.3 pompa ciepła jest opcjonalna i kosztuje 5 540 złotych. Dość zaskakujące zmiany zaszły natomiast w informacjach na temat ładowania: o ile ID.3 Pure 45 kWh w Niemczech dysponuje możliwością podbicia mocy ładowania ze standardowych 50 do opcjonalnych 100 kW, o tyle w Polsce z opisu ID.3 Pure, Pro i Pro Performance zniknęły wzmianki o szybkim ładowaniu:

Szukaliśmy portu CCS i ładowania prądem stałym (DC) jako dodatkowej opcji, ale nie udało nam się jej znaleźć – zakładamy więc, że jest to błąd na stronie.

Niestety, aby auto posiadało dodatkowe przydatne funkcje, musimy zdecydować się na kombinację co najmniej dwóch pakietów. Na przykład kamera cofania znajduje się w pakiecie Assistance kosztującym 4 560 złotych a widok 360 stopni i składane elektrycznie lusterka w pakiecie Assistance Plus za 8 780 złotych. Matrycowe reflektory LED i tyle światła LED plus przyciemniane szyby z tyłu? Pakiet Design za 7 820 złotych. HUD (wyświetlacz projekcyjny)? Zaskakująco tanio w pakiecie Infotainment Plus kosztującym 4 650 złotych. Podgrzewane fotele z przodu? Pakiet Komfort za 3 910 złotych.

Dobrze, że ładowarka indukcyjna do telefonu jest za darmo w pakiecie Infotainment… Nowy konfigurator samochodu dostępny jest na stronach Volkswagena, TUTAJ.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 14 głosów Średnia: 4.4]