Toyota podała ceny Toyoty bZ4X w Zjednoczonym Królestwie, wynoszą one od 41 950 do 51 550 funtów. Bazowa kwota jest o 200 funtów wyższa niż przy Toyocie Rav4 Plug-in Hybrid (od 41 750 funtów), najdroższa edycja zaczyna się ponad Toyotą Highlander Hybrid kosztującą od 50 650 funtów. A jak by to było dla Polski?

Toyota bZ4X: cena bazowa od 233 000 złotych, dla najdroższej edycji od 286 000 złotych?

Jeśli przeliczymy proporcjonalnie koszty zakupu bZ4X i Rav4 PHEV, wyjdzie nam, że najtańszy wariant bZ4X, który odpowiada brytyjskiemu Pure, powinien kosztować od 233 000 złotych. Najdroższy, niezależnie od tego, czy szacujemy polskie ceny na bazie Rav4 PHEV, czy Highlandera Hybrid, powinien startować w okolicy 285-286 tysięcy złotych [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].

Zauważyliśmy jednak, że polski oddział Toyoty sprzedaje nowe modele stosunkowo drożej niż „powinien”, nie zdziwilibyśmy się zatem, gdyby startowa kwota bazowej edycji oscylowała w okolicy 235-240 tysięcy złotych. Inna sprawa, że tutaj dużo zależy od prognozowanej inflacji, kursów walut czy polityki cenowej dla danego rynku – dotyczy to zarówno japońskiego producenta, jak też konkurencji.

Toyota bZ4X podczas prezentacji serii Toyota bZ (c) Toyota

W Zjednoczonym Królestwie Toyota bZ4X dostępna jest w wariantach Pure, Motion, Vision i Premiere Edition, najtańsze edycje dostępne są z napędem na przód, ale opcjonalnie można dobrać sobie napęd na obie osie. W ramach podstawowego wyposażenia otrzymujemy 18-calowe felgi aluminiowe, 8-calowy wyświetlacz centralny (dziś standardem jest 10-12 cali), 7-calowy ekran z licznikami, bezkluczykowy dostęp do samochodu, klimatyzację i materiałowe obicie foteli, bez ich podgrzewania (źródło).

Bazowa edycja dysponuje jednym silnikiem (1+0) o mocy 150 kW/204 KM, 265 Nm momentu obrotowego i przyspiesza do 100 km/h w 8,4 sekundy. Bateria ma pojemność 71,4 kWh [brak informacji, czy jest to wartość całkowita, czy użyteczna], dzięki niej samochód ma dysponować „ponad 450 jednostkami” zasięgu WLTP.

Toyota bZ4X a VW ID.4 i Hyundai Ioniq 5

Toyota mówi o nowym elektryku jako o samochodzie zbliżonym do Rav4, co sugeruje wnętrze o rozmiarach kompaktowego crossovera (C-SUV). Jednak wymiary Toyoty bZ4X wskazują, że auto będzie lokować się na pograniczu segmentów C- i D-SUV – jest długie jak Tesla Model 3, ale na szerokość zbliżone do VW ID.4.

Najtańszy VW ID.4 z baterią o pojemności 77 kWh, napędem na tył (0+1, 128 kW/174 KM) i zasięgiem 515 jednostek WLTP zaczyna się dziś w Polsce od 197 290 złotych. Hyundai Ioniq 5 z baterią 72,6 kWh, napędem na tył (0+1, 160 kW/218 KM) i 481 jednostkami zasięgu WLTP kosztuje od 203 900 złotych. Toyota bZ4X więc wygląda na nieco droższą od konkurencji, ale uczciwe (i ostateczne) porównanie możliwe będzie dopiero po publikacji polskich cenników.

Toyota bZ4X na zdjęciach promocyjnych producenta. To NIE jest bazowy wariant wyposażenia (c) Toyota

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]