Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

CENY: Toyota bZ4X od 201 900 zł w wersji FWD i od 231 900 zł w wariancie AWD. Zapisy w Polsce aktywne

Toyota podała oficjalne ceny Toyoty bZ4X w Polsce dla różnych zespołów napędowych i wersji wyposażenia. W wariancie z napędem na przód samochód można kupić od 201 900 złotych, edycja z napędem na obie osie startuje od 231 900 złotych. To dobre wieści, kwoty są niższe niż prognozowaliśmy na podstawie rynku niemieckiego i brytyjskiego.

Toyota bZ4X – ceny i wersje wyposażenia

Na auto zapiszemy się TUTAJ. Na razie otrzymujemy wyłącznie możliwość skonfigurowania malowania oraz wstępnie zestawionych opcji, bez elastyczności w doborze dodatków. Elektryk oferowany jest z napędem na przód („4×2”) i obie osie („4×4”, AWD) w następujących wariantach wyposażenia:

W podstawowym wariancie Comfort bazowym kolorem jest czerń (Astral Black), za perłową biel (Platinum White Pearl) dopłacimy 4 400 zł, tyle samo wydamy za czerwień (Imperial Red). Podstawowe wyposażenie to 8-calowy ekran nawigacji – coś między dużym smartfonem a małym tabletem, nie ma go na wizualizacjach –  i 4 lata darmowej transmisji danych, LED-owe światła, żarówkowe kierunkowskazy. W przeciwieństwie do oferty Volkswagena, w której najtańsze warianty ID.3 i ID.4 można było kupić z felgami stalowymi, Toyota zawsze oferuje felgi aluminiowe i zaczyna od 18 cali średnicy.

Jeśli potrzebujemy lepszego wyposażenia (ekran nawigacji o przekątnej 12,3 cala), musimy wybrać wariant Prestige. Znajdziemy w nim też inteligentny kluczyk, elektrycznie unoszoną klapę bagażnika, podgrzewaną kierownicę i przednie fotele – obowiązek w samochodzie elektrycznym. A jeżeli zależy nam na nawigacji znanej z fotografii prasowych, zdecydujmy się na edycję Executive, w której przy okazji jest pogląd otoczenia w 360 stopniach, dach panoramiczny czy tapicerka ze sztucznej skóry. Fotele są podgrzewane i wentylowane, nadal wyłącznie z przodu. Podgrzewana tylna kanapa (bez środkowego miejsca) pojawia się dopiero w wariancie bZ4X Premiere Edition 4×4 kosztującym od 263 900 złotych.

Wnętrze Toyoty bZ4X (c) Toyota

Toyota bZ4X – dane techniczne

Toyota bZ4X ma baterię o pojemności 71,4 kWh [brak danych o tym, czy to pojemność całkowita, czy użyteczna] i silnik o mocy 150 kW/204 KM napędzający przednie koła w wersji 4×2 lub dwa silniki o mocy 80+80 kW/109+109 KM w wariancie 4×4. Oczywiście nie ma wolantu, ale nie da się wykluczyć, że te opcje mogą zostać dodane na etapie rozmowy ze sprzedawcą.

Pojemność bagażnika Toyoty bZ4X to 452 litry, samochód zawieszony jest miękko i mniej dynamiczny niż Tesla Model Y czy Kia EV6. Jak czytamy w pierwszych recenzjach bZ4X, wspomaganie działa neutralnie a wnętrze zostało przygotowane z myślą o dotychczasowych miłośnikach marki. Oprogramowanie nie obsługuje na razie Android Auto ani Apple CarPlay, nie posiada też informacji o stacjach ładowania. Software może zostać zaktualizowane z czasem, choć z opisów Toyoty nie wynika, żeby odbywało się to automatycznie (OTA, over-the-air). Maksymalna moc ładowania to 150 kW, wbudowana ładowarka jest wyłącznie 1-fazowa, ma działać z mocą do 6,6 kW [dane wstępne].

Bezpośrednią konkurencją Toyoty bZ4X jest bliźniacze Subaru Solterra. W tym samym segmencie lub w okolicy bZ4X znajduje się też Tesla Model Y, Skoda Enyaq iV, Volkswagen ID.4 czy Kia EV6. Producent nie podaje na razie oficjalnego zasięgu WLTP Toyoty bZ4X, choć w komunikacji pojawia się liczba 450 jednostek (do 385 kilometrów w trybie mieszanym). Dostawy auta powinny ruszyć jeszcze w tym roku.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Exit mobile version