Ależ zmiana! Wraz z premierą Tesli Model 3 Highland istotnie w dół poszły też ceny Tesli Model S i X. Wariant Model S Plaid potaniał o 131 000 złotych, Model X Plaid kosztuje mniej o 128 000 złotych. Tesla chyba zauważyła, że samochody „odrobinę” się nie sprzedawały, gdy wyczerpał się zestaw oczekujących, którzy zamówili auta jeszcze przed faceliftingiem i wprowadzeniem na rynek wariantu Palladium / Plaid.
Tesla Model S i X – cena już lepsza niż u konkurencji
Zmiany w stosunku do cen Tesli S obowiązujących od połowy kwietnia są następujące:
- Tesla Model S AWD (Palladium, dawniej: Long Range): 507 990 zł -> 419 990 zł, -88 000 zł, -17,3 proc.,
- Tesla Model S Plaid: 620 990 zł -> 489 990 zł,
-111 000-131 000 zł, -21,1 proc., - Tesla Model X AWD (Palladium, dawniej: Long Range): 546 990 zł -> 439 990 zł, -107 000 zł, -19,6 proc.,
- Tesla Model X Plaid: 637 990 zł -> 509 990 zł, -128 000 zł, -20,1 proc.
Co ważne: wszystkie lakiery otrzymujemy „w zestawie”, czyli bez dodatkowej dopłaty.
Mówimy o samochodach segmentu E lub E-SUV. Dla porównania: cena BMW i5 zaczyna się od 345 000 złotych a cena Mercedesa EQE od 336 000 złotych. W obu przypadkach do dyspozycji dostajemy modele z mniejszą baterią i napędem na jedną oś. Jeśli interesuje nas dynamika zbliżona do osiągów Tesli Model S AWD (nie Plaid!), musimy celować w BMW i5 M60 xDrive lub AMG EQE 43 4Matic / 53 4Matic+. Te auta zaczynają się odpowiednio od 500 000, 490 100 lub 519 000 złotych.
W swoim segmencie Tesla Model S jest więc najtańszym, najlepiej wyposażonym w podstawie samochodem elektrycznym o najlepszym przyspieszeniu (3,3 s) i największym zasięgu (723 jedn. WLTP na kołach Tempest 19″, oficjalnie 634 na felgach 20-calowych). I nawet jeszcze nie doszliśmy do wariantu Plaid z przyspieszeniem do 100 km/h na poziomie 2 sekund. W dodatku auto doskonale się prezentuje na drodze, wzbudza szacunek rozmiarami i linią nadwozia.
Tesla Model X
A jak jest z Teslą Model X? Samochód konkuruje bezpośrednio z Audi Q8 e-tron i Mercedesem EQE SUV. Sytuacja jest podobna: możemy kupić taniej bazową wersję od niemieckich producentów, ale dostaniemy mniej mocy, a w Mercedesie dodatkowo napęd na jedną oś. Pod względem zasięgu obaj konkurenci zbliżają się do Modelu X pod warunkiem wybrania powolnego napędu na jedną oś (Mercedes EQE SUV 350+, od 428 000 zł) lub większej i droższej baterii 114 (106) kWh (Audi Q8 e-tron 55, od 381 100 zł; Audi Q8 Sportback e-tron 55, od 392 400 zł).
Spróbujmy poeksperymentować z lepszymi przyspieszeniami, tapicerkami, lakierami, dodatkami, a Audi i Mercedes szybko przeskoczą Teslę. I znowu: żeby dojść pod względem dynamiki do Modelu X AWD (nie Plaid), musimy celować w modele AMG EQE SUV lub SQ8 e-tron.
Warto zwrócić uwagę na coś, co podkreślił Pan Lisek:
Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.
Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.