Polski oddział KG Mobility / SsangYong podał ceny modelu Torres EVX, SUV-a segmentu D. Samochód dostępny jest w trzech wersjach wyposażeniowych, wszystkie z tym samym zespołem bateryjno-napędowym, które kosztują od 189 900 złotych dla edycji Joy, przez 204 900 złotych dla wariantu Adventure, aż do 216 900 złotych w przypadku wersji Wild. Co ciekawe, akumulator dostarcza producentowi chiński BYD, zbudowano go w oparciu o litowo-żelazowo-fosforanowe ogniwa Blade.
KGM Torres EVX: cena, dane techniczne, wszystko lekko zaskakuje (na plus!)
Firmy, które wejdą na rynek w segmencie D-SUV, mają zagwarantowane konfrontacje z Teslą Model Y, najchętniej kupowanym autem w roku 2023. Porównanie narzuca się tym bardziej, że Tesla też oferuje wariant z bateriami LFP. Torres EVX wychodzi z takiego zestawienia całkiem obronną ręką, przynajmniej w kwestii zasięgu: z 73,4 kWh osiąga do 462 jednostek WLTP, podczas gdy Tesla Model Y RWD obiecuje do 455 jednostek z baterii ~61 kWh [wartości całkowite].
Torres EVX ma słabsze przyspieszenie 0-100 km/h (8,1 s vs 6,9 s w Tesli), ale rekompensuje je twardszym, bardziej kanciastym wyglądem. Nieźle prezentuje się też reszta parametrów: EVX waży 1,92 tony, jego dopuszczalna masa całkowita to 2,41 tony, można nim więc parkować na chodnikach. Dla porównania: waga VW ID.3 (82) 77 kWh to 1,91-1,93 tony (!), a mówimy przecież o modelu otwierającym segment kompaktowych hatchbacków na tle SUV-a z 2,68 metra rozstawu osi i 4,72 metra długości!
W porównaniu do SsangYonga Korando e-Motion sporo poprawiono. Auto od 10 do 80 procent ładuje się prądem stałym (DC) w 28 minut, ładowarka pokładowa AC-DC jest trójfazowa i osiąga do 10,5 kW mocy. W wariancie Wild (od 216 990 zł) standardem są elementy, których w Tesli Model Y nie dostaniemy, jak kamery 360 stopni, nastrojowe podświetlenie wnętrza, kompatybilność z Android Auto i Apple CarPlay, przednie czujniki parkowania czy obsługa V2L, zasilania z baterii zewnętrznych urządzeń.
Nawet najbardziej podstawowa edycja Joy (od 189 900 zł) ma garnitur systemów bezpieczeństwa, dwa wyświetlacze na kokpicie o przekątnej 12,3 cala każdy, LED-owe reflektory, manetki sterujące rekuperacją, czujnik zmierzchu i deszczu.
Konfigurator Torresa EVX dostępny jest TUTAJ, obowiązujący cennik znajduje się TUTAJ.
Nota od redakcji Elektrowozu: markę SsangYong przejęło konsorcjum KG Mobility, dlatego na klapie modelu widnieją litery KGM. Ale polski dystrybutor robi, co może, by jej nie używać, posługuje się samą nazwą modelu.