Smart podał ceny Smarta #1, zupełnie nowego Smarta produkowanego przez Geely. Samochód ma kosztować w Niemczech od 41 490 euro dla wersji Pro+, co w naszym kraju odpowiada kwocie 206 500 złotych. Auto dostępne jest też w droższych wariantach Smart #1 Premium (od 44 990 euro), Launch Edition (od 46 290 euro) i Brabus (od 48 990 euro).
Smart #1: ceny i wersje wyposażenia
W katalogu mają być dostępne wszystkie cztery wersje Smarta #1. Najtańszy wariant Pro+ ma systemy wsparcia kierowcy, kamerę 360 stopni, mechanizm obsługi głosowej, LED-owe reflektory i elektrycznie składany hak. Edycja Premium dysponuje dodatkowo HUD-em, matrycowymi adaptacyjnymi reflektorami CyberSparks+, systemem audio marki Beats i asystentem parkowania. Brabus jako jedyny posiada dodatkowo napęd na obie osie (normalnie: tył, RWD) i ozdobniki związane z linią.
Cywilna wersja modelu dysponuje mocą 200 kW/272 KM oraz 343 Nm momentu obrotowego. Brabus to już 315 kW/428 KM i 543 Nn momentu obrotowego. Pojemność baterii znamy od dnia premiery, wynosi ona 66 kWh, czyli mniej więcej tyle samo, co w przypadku Mercedesa EQA czy EQB. Zasięg Smarta #1 ma wynieść 420-440 jednostek WLTP.
Nowy Smart #1 niemal całkowicie zrywa z dotychczasowym dziedzictwem marki. Jest samochodem o rozmiarach auta segmentu C (lub wydłużonym B-SUV-em), będzie więc konkurował z Hyundaiem Kona Electric (B-SUV), Volvo XC40 P8 Recharge (C-SUV), może też Mercedesem EQA (C-SUV). Pierwszy z tych modeli z mniejszą baterią 39 kWh jest nieco tańszy od Smarta #1, ale już wersja 64 kWh kosztuje drożej, bo od 42 900 euro. Podobnie jest z Volvo XC40 Twin Motor (od 45 080 euro), dlatego podejrzewamy, że niemieckie ceny Smarta #1 mogą uwzględniać przynajmniej część bonusu środowiskowego.
Nowego Smarta będzie można zamawiać w Niemczech od 18 października. We wszystkich krajach będzie można go zamówić online, z poziomu witryny WWW (źródło).