Skoda opublikowała polskie ceny Skody Elroq w wersjach Elroq 50, 60 oraz 85. Skoda Elroq 50 z baterią o pojemności 55 (52) kWh kosztuje od 149 900 złotych, wersja Elroq 60 z baterią 63 (59) kWh – ma być dostępna później – od 159 900 złotych, wariant z największym akumulatorem 82 (77) kWh dostępny będzie od 193 200 złotych. Volkswageny ID.3 z tymi samymi zespołami napędowymi są droższe, ale też minimalnie lepiej wyposażone w podstawie – w Skodach właściwie wszystko trzeba dodawać.

Skoda Elroq: cena, wersje wyposażenia a konkurencja

Skoda Elroq jest modelowym przykładem crossovera segmentu C /wymiary: 4,49 m długości, 2,77 m rozstawu osi/, powstaje na platformie MEB i ma dokładnie te same zespoły napędowe, co większość modeli koncernu Volkswagena segmentów C i D. Dlatego tym łatwiej będzie nam porównywać rozbieżności cenowe między krewniakami w obrębie grupy:

  • bateria 55 (52) kWh, silnik 125 kW/170 KM RWD: Skoda Elroq 50 = 149 900 zł, VW ID.3 Pure (mniejszy) = 159 590 zł, VW ID.4 Pure (większy) = 182 190 zł,
  • bateria 63 (59) kWh, silnik APP310 150 kW/204 KM RWD: Skoda Elroq 60 = 159 900 zł, VW ID.3 Pro (mniejszy) = 189 290 zł,
  • bateria 82 (77) kWh, silnik APP550 210 kW/286 KM: Skoda Elroq 85 = 193 200 zł, VW ID.3 GTX (mniejszy) = 229 790 zł.

Auto można by jeszcze porównywać do Kii Niro EV, która w wariancie wyprzedażowym z baterią ~70 (65,8) kWh i silnikiem 150 kW/204 KM FWD kosztuje 169 026 złotych. Teoretyczną konkurentką Skody Elroq mogłaby być też Kia EV3, ale tutaj wiele zależy od przestronności kabiny Skody Elroq, bo EV3 jest jednak o niemal 19 centymetrów krótsza. Ważną zaletą obu modeli jest fakt, że – w przeciwieństwie do Niro EV – powstały na platformach zaprojektowanych specjalnie z myślą o samochodach elektrycznych.

W przeciwieństwie do pięknych renderingów dla prasy (zdjęcia na górze), podstawowe warianty Skody Elroq 50 i 60 mają mieć stalowe felgi, 13-calowy ekran centralny bez systemu nawigacji, nie dostaną w standardzie podgrzewania foteli czy kierownicy, dwustrefowej klimatyzacji ani czujników parkowania z przodu. W pakiecie otrzymają natomiast LED-we reflektory, czujniki parkowania z przodu i kamerę cofania oraz raczej surowe wykończenie wnętrza o nazwie Studio.

Za czujniki parkowania z przodu i z tyłu (pakiet Smart) dopłacimy 7 350 złotych, gniazdo USB z tyłu kupimy w zawierającym pakiet Smart pakiecie Clever za 13 450 (Elroq 50) lub 12 100 złotych (Elroq 60), matrycowe adaptacyjne reflektory oraz sekwencyjne (animowane) kierunkowskazy z tyłu możemy mieć w zbiorczym pakiecie Plus za 21 650 lub 20 350 złotych. Ładniejszą tapicerkę i podłokietnik z tyłu otrzymamy dopiero z wykończeniem Loft, oświetlenie nastrojowe w całej kabinie to edycja Lodge.

Wygląda na to, że jeśli chcemy mieć samochód z wszystkimi udogodnieniami oraz niezłym audio Canton, nawet w najdroższym wariancie dopłacimy 18 600 złotych za pakiet Advanced oraz 23 700 złotych za pakiet Maxx, by przy okazji dostać też wyświetlacz projekcyjny (HUD), schowek w drugim rzędzie siedzeń, kamerę 360 stopni, 3-strefową klimatyzację, fotele z przodu z elektryczną regulacją i masażem. W sumie będzie to 235 500 złotych, nie licząc lepszej tapicerki we wnętrzu, ładniejszych felg, lakieru czy innych elementów ozdobnych nadwozia.

Kompletny cennik do pobrania znajduje się TUTAJ.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: