Polski oddział Renault ogłosił ceny Renault 5 E-Tech Electric, miejskiego elektryka, który zastąpi na rynku Renault Zoe, w obu przypadkach mówimy o modelach segmentu B. Za mniejszą baterię o pojemności ~43 (40) kWh – producent określa ją mianem Urban Range – zapłacimy od 120 900 złotych w edycji wyposażeniowej Evolution. Większa bateria ~56 (52) kWh – Comfort Range – dostępna jest od wyposażenia Techno, które kosztuje od 142 900 złotych. Ceny są wyraźnie skalkulowane pod nowe dopłaty Mój Elektryk 2.0 🙂

Polski cennik Renault 5 E-Tech Electric

Jak to zwykle w przypadku Renault bywa, kompletne nazwy wersji zajmują po pół linijki. Oto wszystkie podane dziś ceny:

  • Renault 5 E-Tech Electric Evolution EV40 (120 KM) Urban Range – 120 900 zł,
  • Renault 5 E-Tech Electric Techno EV40 (120 KM) Urban Range – 129 900 zł,
  • Renault 5 E-Tech Electric Techno EV52 (150 KM) Comfort Range – 142 900 zł,
  • Renault 5 E-Tech Electric Techno+ / Iconic Cinq EV40 (120 KM) Urban Range – 138 900 zł,
  • Renault 5 E-Tech Electric Techno+ / Iconic Cinq EV52 (150 KM) Comfort Range – 151 900 zł.

Oznaczenia EV40 i EV52, jak wspomnieliśmy, odzwierciedlają użyteczne pojemności baterii, całkowite są nieco większe (zgadujemy je we wstępie), deklarowane maksymalne zasięgi WLTP Renault 5 E-Tech Electric to odpowiednio 300 i 410 jednostek, do 256 lub 350 kilometrów realnie w trybie mieszanym przy rozładowaniu baterii do zera. Moce to moce, model z mniejszą baterią zawsze ma 90 kW/122 KM, większy akumulator to mocniejszy silnik 110 kW/150 KM. Na razie nie słychać o wariancie najsłabszym 70 kW/95 KM, który zaanonsowano przy okazji premiery.

W komunikacie prasowym nieco niepokoi wzmianka o szybkim ładowaniu (15 -> 80 procent w 30 minut; źródło) stojąca przy zasięgu wynoszącym 410 jednostek WLTP. Od początku było wiadomo, że wersja EV40 będzie miała opcjonalny port szybkiego ładowania, teraz można odnieść wrażenie, że w ogóle go tam nie otrzymamy, nawet w opcji. Dodajmy, że 30 minut od 15 do 80 procent nie jest szczególnie rewelacyjnym wynikiem, chociaż przy takim maluchu nie jest też rezultatem złym.

Wersja Evolution (ilustracja powyżej) ma mieć stalowe felgi o średnicy 18 cali z kołpakami inspirowanymi felgami „R5 Turbo”. Wyższe Techno (zdjęcia prasowe) to aluminiowe felgi, 10-calowe liczniki, wybór trybu jazdy (Multi-Sense), kluczyk w postaci kartry, bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay, kamerę cofania, system OpenR Link z usługami Google [Android Automotive; co zatem będzie w wariancie Evolution? – red.] czy LED-owe reflektory. Podgrzewane fotele i kierownicę, automat parkujący, czujniki parkowania i dwukolorowe lakierowanie otrzymamy w standardzie w wariancie Techno+ vel Iconic Cinq. Dodajmy, że „Iconic Cinq” to nazwa obecnej kolekcji – mają się one zmieniać co rok. W polskich salonach samochód pojawi się wiosną 2025 roku. Konfigurator TUTAJ.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: