Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

CENY: Peugeot E-5008 73 kWh od 247 850 złotych w wersji Allure, od 263 300 złotych w wariancie wyposażeniowym GT

Peugeot opublikował cennik Peugeota E-5008, crossovera segmentu D, który będzie konkurował na rynku m.in. z Teslą Model Y. Samochód z baterią o pojemności ~78 (73) kWh w edycji wyposażeniowej Allure i z ośmioletnią gwarancją Allure Care kosztuje od 247 850 złotych. Najbogatsza wersja wyposażeniowa GT to wydatek od 263 300 złotych. Bardzo drogo na tle Tesli i niektórych edycji specjalnych konkurencji, ale nie tak drogo, gdy spojrzymy na mniejszego o pół segmentu VW ID.4 /cena od 220 390 zł dla Pro Performance 82 (77) kWh/.

Peugeot E-5008: wymiary i konkurencja

Peugeot E-5008 ma 4,79 metra długości przy 2,9 metra rozstawu osi, ale posiada pewną unikalną cechę, którą w segmencie D-SUV-ów znajdziemy jeszcze tylko w Mercedesie EQB: trzeci rząd siedzeń. Dlatego producent bez cienia skrępowania porównuje E-5008 do Kii EV9 czy Volvo EX90, samochodów o segment większych, podkreślając jednocześnie bez cienia skrępowania, że mniejsza długość ułatwi nam parkowanie w mieście. Przy takiej narracji E-5008 wygląda jak okazja ze swoją ceną, ale warto pamiętać, że Peugeot powstaje na uniwersalnej platformie, w ramach której z przodu MUSI zmieścić się silnik spalinowy – nawet jeśli w elektryku go tam nie ma.

Wygospodarowana z przodu przestrzeń będzie rzutować na przestronność kabiny, dlatego przed zakupami pamiętajmy o porównaniu auta do konkurencji z właściwego segmentu: Tesli Model Y, Hyundaia Ioniqa 5, Audi Q6 e-tron, może nawet Skody Enyaq (rozciągnięty segment C-SUV), żeby ocenić obietnice Peugeota. Jeżeli potrzebujemy więcej niż pięciu miejsc w kabinie, wtedy oczywiście warto sprawdzić też VW ID. Buzza (4,71 m długości, 2,99 m rozstawu osi) czy wspomnianego Mercedesa EQB.

Pojemność bagażnika Peugeota E-5008 z trzema rzędami siedzeń to 259 litrów, przy dwóch rzędach rośnie ona do aż 748 litrów. Samochód będzie dostępny w konfiguracji 5- (2+3), 6- (2+2+2) i 7-miejscowej (2+3+2), ze zdjęć prasowych wynika, że w trzecim rzędzie nie ma Isofixów:

Peugeot E–5008: cena, wersje wyposażenia i zasięg

Bazowa cena Peugeota E-5008 dotyczy baterii ~78 (73) kWh obiecującej 560 jednostek WLTP zasięgu, 479 kilometrów realnie w trybie mieszanym, 336 kilometrów przy jeździe z GPS-ową szybkością 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. W wyższych wariantach wyposażeniowych z większymi felgami zasięg spada do 500 jednostek WLTP, około 300 kilometrów na autostradzie. Maksymalna moc ładowania to 160 kW, czas uzupełniania energii od 20 do 80 procent ma potrwać 30 minut, co przekłada się na średnią moc ładowania w tym przedziale wynoszącą 87,6 kW.

Auto powstało na nowej platformie STLA Medium, wykorzystuje architekturę 400 V, w standardzie ma pompę ciepła i silnik o mocy 157 kW/210 KM oraz 345 Nm momentu obrotowego napędzający przednie koła. Edycja Allure od 247 850 zł ma 19-calowe felgi aluminiowe [patrz: fragment o zasięgu], LED-owe światła, kamerę cofania, trzystrefową klimatyzację, podgrzewane przednie fotele (także wersja z certyfikatem AGR), opcjonalny trzeci rząd siedzeń, dwa niewielkie 10-calowe ekrany na czarnej przestrzeni za kierownicą.

Ceny Peugeota E-5008 GT zaczynają się od 263 300 złotych, tu w standardzie dostajemy m.in. 20-calowe felgi, matrycowe reflektory Pixel LED, 21-calowy ekran systemu i-Cockpit (patrz zdjęcie powyżej) oraz niewielki ekran sterujący i-Toggles w miejscu klasycznych przycisków, podgrzewane fotele z masażem, dwukolorowe malowanie i lepsze wykończenie wnętrza. Zamieszczone w artykule zdjęcia prasowe ukazują wariant GT.

Strona modelu TUTAJ, konfigurator nie jest jeszcze dostępny, cennik Peugeota E-5008 poniżej oraz TUTAJ do pobrania:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version